Tips til økt melkeproduksjonen?

xhilde89

Andre møte med forumet
Noen som har noen gode tips for å øke melkeproduksjonen?? Må gi tillegg av mme, men vil så gjerne fullamme :)

her ligger han på puppen.... MYE. Det har hjulpet melkeproduksjonen min ihvertfall

Drikk vørterøl.. Jeg begynte i går og har fortsatt melk! [:D] Pleier å gå tom før kl åtte om kvelden se.. [&:] En liten stund etter at jeg drakk vørterøl første gang i går, begynte melka bare å renne.. [:)]

i tillegg til å stimulere frem melken ved å sette i gang økedøgn og pumpe i tillegg til å legge til ofte er søvn og hvile viktig! hormoner som økes i søvnen påvirker melkeproduksjonen[;)] derfor erfarer vi brystspreng etter soving/hvile..

Hadde det sånn med førstemann (ga tillegg hver kveld hele tiden mens jeg ammet), det eneste som hjelper er å amme og amme evnt pumpe, du får det til hvis du går inn for det og vil[:)]

Heidi_88 har skjønt det [:D] Drikk vørterøl [:D] Gjør jeg og, og mange andre jeg vet om og vi har alle hatt god effekt av det, melkespreng og melka bare renner og renner [:D] jeg måtte holde på med flaske men nå fullammer jeg [:)]

Jeg drikker 0.33 l x2. En flaske på formiddagen fyller opp med melk til seinere på dagen, og en flaske seinere på dagen som fyller opp med melk til kvelden. Om natta fyller det seg opp bra sjøl, så drikker ikke noe om kvelden.. [:)]

MetteJ drikker 2-3 flasker om dagen. Morgen, dag og kveld. [:)]
Svarte for deg jeg.. [8D]

amme te som man får kjøpt på helsekosten skal også hjelpe.

Hehe helt greit det Heidi [:D] Sitter faktisk å drikke min 3 flaske for dagen nå mens jeg pumper. Ammet henne for litt under to timer siden men har spreng allerede så må lette på trykket, er jo noen timer til hun skal ha igjen.

Men hvis du/dere skal drikke vørterøl så anbefaler jeg at dere også ammer hver 3-4 time døgnet rundt, å amme ganske ofte hjelper jo også på å øke. Hvis det blir som med meg så MÅ dere amme ofte eller pumpe, for her har det blitt stor produksjon! Har mye melkespreng [:D]

Vørterøl funker forresten mye bedre enn ammete [8D]

:) nå e vørterøl kjøpt inn å ska prøvast :) håpe det funke :)
Tusen takk for gode svar jenter! :)

Har kjøpt en flaske vørterøl i dag for å prøve jeg, men har ikke drikt den ennå. Frister ikke...

Har også fått tips om å spise alfalfaspirer![:)]

Hadde hørt at vørterøl ikje var godt, men at det var såå ekkelt [:'(] men må det ned så må det [;)]
Hva er alfalfaspirer???

Det er værst smak de første gangene, man blir på en måte vandt med smaken selv om jeg fortsatt syns den er ekkel [8D] Men siden det hjelper meg så gjør ikke smaken meg noe [8D]

Spent på om det funker for deg/dere også [:D]

hehe, jeg drikker ikke vørterøl nå om dagen (herre, om jeg får mer melk og renner mer så blir jeg sint) men jeg synes det smaker ok jeg. Har drukket det frivillig mange ganger faktisk[8D] Ikke akkurat supergodt, men jeg synes det smaker bedre enn rignes pils foreksempel[8D]

Drikk både ammete og vørterøl å d funka vældi bra for mæ [:)]

Back
Topp