Tips til å kjøpe Reima vinterdress

P-40566539

Flørter med forumet
Jeg skal kjøpe vinterklær til barnet mitt og har litt behov for råd. Han er nå ca. 89 cm høy, har høy rygg med korte armer og bein, men litt større hode og hender enn gjennomsnittet.Jeg tenker å kjøpe Reima Gotland vinterdress, votter og lue fra Reima, men er usikker på størrelsen.Passer det best med votter og lue i størrelse 1 år (1–2 år), eller bør jeg heller ta størrelse 2 ?Og hva med dressen – 86 eller 92?Han blir 2 år i februar, og har vokst jevnt på rundt 95-percentilen, men ikke spesielt plutselig. Jeg vil gjerne unngå å måtte kjøpe en ny dress midt i vinteren
1f605.png

Takk for alle erfaringer og tips!

Jeg skal kjøpe vinterklær til barnet mitt og har litt behov for råd. Han er nå ca. 89 cm høy, har høy rygg med korte armer og bein, men litt større hode og hender enn gjennomsnittet.Jeg tenker å kjøpe Reima Gotland vinterdress, votter og lue fra Reima, men er usikker på størrelsen.Passer det best med votter og lue i størrelse 1 år (1–2 år), eller bør jeg heller ta størrelse 2 ?Og hva med dressen – 86 eller 92?Han blir 2 år i februar, og har vokst jevnt på rundt 95-percentilen, men ikke spesielt plutselig. Jeg vil gjerne unngå å måtte kjøpe en ny dress midt i vinteren
1f605.png

Takk for alle erfaringer og tips!
Jeg hadde Reima Stavanger til datteren min i fjor, str 92. Hun fylte to år i januar, og dressen varte hele vinteren. Husker ikke akkurat hvor lang hun var, men rett rundt 50 persentilen. Litt stor i begynnelsen av vinteren, men det gikk helt fint. Bare strammet strikken i livet.

Jeg velger også den store størrelsen hvis jeg er i tvil. Hvis vottene blir for store så kan du bruke dem neste vinter, og kjøpe en str mindre nå.

Back
Topp