Tips til å få lille til å sovne?

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Lille sovna før ved puppen og så bærte vi han inn i senga. Nå sovner han ikke ved puppen lenger og det tar lenger og lenger tid før vi får han til å sovne. Som oftest bruker vi vugga i stua for så å bære han inn, men han bruker lang tid på å sovne! Noen som har noen lure tips som fungerer hos dere? :)

Vi legger ho på ei lita dyne i sofaen etter kveldens siste amming, så sovner ho der evt så bysses ho litt i dyna i armene mine. Så bærer vi ho opp i senga si når kysten er klar :)) eneste som funker her nå, så da gjør vi det sånn:)

Her er det pupp og bæring som gjelder :-)

Må være nok søvn trykk for at han skal sovne, men ikke overtrøtt heller ;-)

Har inntrykk av at han må fylle opp med litt inntrykk for å bli trøtt, så litt lek, kos, skift og mat hjelper

Hun her legges bare i senga og sovner uten no mer, så mitt råd er å prøve å venne han på det:-) for det er veldig greit altså:-) selv om det tar litt tid før han sovner, så er det jo ikke så falig om han ligger å raler litt i senga?!( om han ikke hyl gråter da)...

Ammer på sengekanten også legger jeg han i sprinkelsenga. Så sitter jeg ved siden av og putter i smokken maange ganger og til slutt sover han:) av og til må han vugges litt i armene for å bli trøttere:)

Vi legger ho på ei lita dyne i sofaen etter kveldens siste amming, så sovner ho der evt så bysses ho litt i dyna i armene mine. Så bærer vi ho opp i senga si når kysten er klar :)) eneste som funker her nå, så da gjør vi det sånn:)

Hadde det fungert hadde nok vi gjort det sann også, men her er han pling våken hvis han er sammen med oss i sofaen og evt blir overtrøtt og hylgrin :/

Her er det pupp og bæring som gjelder :-)

Må være nok søvn trykk for at han skal sovne, men ikke overtrøtt heller ;-)

Har inntrykk av at han må fylle opp med litt inntrykk for å bli trøtt, så litt lek, kos, skift og mat hjelper

Her liker han absolutt ikke å ligge på armen for å bysses, men kan jo hende hvis vi bærer han inntil oss rett opp å ned.. Så kanskje det skal testes :) har prøvd å gjøre han "sliten" med lek osv slik at han skal bli trøtt, men fungerer ikke her :/

Frøkna vår på 11 uker sovner av seg selv i sprinkelsenga hver kveld,men i kveld var ho urolig så pappaen la ho på siden og da sloknet hun tvert. Aldri hatt henne på siden før

Det høres helt fantastisk ut! Her sover han kun på siden :) Hvis han sovner på ryggen våkner han veldig raskt igjen :/

Hun her legges bare i senga og sovner uten no mer, så mitt råd er å prøve å venne han på det:-) for det er veldig greit altså:-) selv om det tar litt tid før han sovner, så er det jo ikke så falig om han ligger å raler litt i senga?!( om han ikke hyl gråter da)...

Det har fungert 1 gang hos oss, hver gang etterpå når vi har prøvd så ender det i hylgrin å da brister mammahjertet mitt :( klarer ikke la han ligge da! Men kanskje hvis vi legger han tidligere at det fungerer. Hvor tidlig legger dere lille?

Ammer på sengekanten også legger jeg han i sprinkelsenga. Så sitter jeg ved siden av og putter i smokken maange ganger og til slutt sover han:) av og til må han vugges litt i armene for å bli trøttere:)

Her ammer vi liggende i senga men når jeg prøver å legge han i senga blir det grin :/ Ikke tar han smokk heller så det er kjedelig :( når legger du lille? Kanskje vi rett å slett legger han for sent og at han er overtrøtt.. Selv om det ikke ser sann ut men :/

Vi samsover, så ammer liggende i senga vår. Hun sovner alltid på puppen når hun er trøtt, så da bare lister jeg med ut når hun sover :)

Vi samsover, så ammer liggende i senga vår. Hun sovner alltid på puppen når hun er trøtt, så da bare lister jeg med ut når hun sover :)

Så kjekt! Har lyst til å samsove men kan ikke fordi sambo snuser. I følge HS er det like farlig som røyk og samsove så tør ikke ta den risken :/ Ellers hadde nok vi gjort det også. Vi har bedside crib :)

Ja ikke alle gir beskjed om at overstimulert, blir trøbbel etterpå..
Overtrøtt er også fort gjort.

Vår liker å bæres loddrett.

Sjekka for låsninger/ stivhet?
Kan visst få etter fødsel og.

Mini her er forkjølet, feberfri fra i går, men fortsatt urolig. Vi har samtidig gomm som klør veldig, og utviklingssprang - fussy perioden føre. Så her ligger han mage mot mage hele dagen lang.

Last edited:
Så kjekt! Har lyst til å samsove men kan ikke fordi sambo snuser. I følge HS er det like farlig som røyk og samsove så tør ikke ta den risken :/ Ellers hadde nok vi gjort det også. Vi har bedside crib :)

Veldig kjekt. Særlig når hun tar kvelden mellom 18.30 og 20.30 stort sett, blir det litt kjærstetid også :) Samboer sover på stua for tiden da, haha, men regner med at det går seg til når vi får ny større seng.

Har du prøvd å legge han på et lammeskinn, eller lignende, for så å dra han over til bedsiden? Må prøve det selv når vi drar til svigers, for senga der er for smal til at jeg føler det er forsvarlig å samsove når samboer også skal sove der.

Lille sovna før ved puppen og så bærte vi han inn i senga. Nå sovner han ikke ved puppen lenger og det tar lenger og lenger tid før vi får han til å sovne. Som oftest bruker vi vugga i stua for så å bære han inn, men han bruker lang tid på å sovne! Noen som har noen lure tips som fungerer hos dere? :)

Her må jeg jo amme han i søvn, men etterhvert som han ble litt større og mer våken og nysgjerrig måtte vi flytte oss fra stua til soverommet for å amme på kvelden. Når han da sovner legger jeg han i sprinkelsenga og går ut igjen... Ser mange sier man kan venne på og sovne alene osv, men vi opplever det samme som dere, at om vi legger han ender det i hylgrining og jeg lar ikke min lille ligge å gråte sånn uten at jeg tar han. Barn er nok forskjellige og noen trenger kanskje mer hjelp til å sovne enn andre igjen... Lille her har aldri noen gang sovnet på egen hånd uten noen form for stimuli... Strever fortsatt litt for å finne riktig tidspunkt for når vi skal gå å legge for kvelden, men som regel en gang mellom 19 og 20... Bruker ofte en time på amming også før han da sovner.

Det gjorde mannen og, hadde gjort det av og på i 15 år. Han slutta på dagen, då HS informera han om snusing og samsoving! :-)

Back
Topp