Tips Takk

ingz

Glad i forumet
Kjenner jeg begynner og bli stressa å veldig sliten med tanke på att Martine skal i barnehagen på tirsdag!
Hun skal sove ute i vogn når hun er der å det har hun aldri gjort her hjemme... [&:] Så hva sover de i? Har en tykk dunpose som hun skal ligge oppi da. Men hva med klær? Hva skal jeg ha med? Skal jeg ta med sånn skinn får å ha i bunn på vogna? Og ett ullteppe ? Eller blir det for mye?

Så over til noe annet. Jeg skal jo være der hele tirsdagen sammens med hun, hva skal jeg gjøre når vi er der? Skal jeg ta meg av Martine når hun skal spise, sove osv ? [8D] Jeg vet ingen ting jeg [:D] Stor dag for meg dette [8D]

Får jeg spørre hvorfor hun aldri har ligget ute?
I vogna er det greit å ha skinn i bunn, og en god varm pose. Når det er rundt 0 grader bruker Emilie en tynn ulldress over ullundertøy nedi posen sin. Når det er minusgrader får hun en nøstebarn ulldress. Og når det har vært ned mot 10 minus, har hun hatt 2 lag ull under undertøy, og evt et pledd oppå posen [:D]

og når vi har tilvenning i bhg der jeg jobber setter vi pris på at foreldrene holder seg litt ii bakgrunnen, samtidig som at de liksom er der å gjør barnet trygt [:D]

ORIGINAL: Lene J

Får jeg spørre hvorfor hun aldri har ligget ute?
I vogna er det greit å ha skinn i bunn, og en god varm pose. Når det er rundt 0 grader bruker Emilie en tynn ulldress over ullundertøy nedi posen sin. Når det er minusgrader får hun en nøstebarn ulldress. Og når det har vært ned mot 10 minus, har hun hatt 2 lag ull under undertøy, og evt et pledd oppå posen [:D]

Det får du spørre om vettu, men noe svar får du iallefall ikke!!! Haha, neida. Grunner er at jeg hater vogna større en pesten å har aødri helt lært meg å bruke den. Å ikke får jeg plass til den i bilen heller uten att jeg må demontere hele vogna! Ble mye brukt i sommer da, da var vi jo ute hele dagen. Men da brukte vi denne bagen ;)
Ja, har masse dresser og ull. De på barnehagen vet sikkert hva som skal brukes og ikke :D

og når vi har tilvenning i bhg der jeg jobber setter vi pris på at foreldrene holder seg litt ii bakgrunnen, samtidig som at de liksom er der å gjør barnet trygt [:D]

Oki. Nei det går vel greit tenker jeg [:D] Men gruer meg litt ja [:)]

ORIGINAL: Tone88

Du får trøste deg med at det er verre for foreldrene enn ungen [:D] Og ho lærer seg nok fort å sove ute, pleier å gå seg til etter noen dager.
Lykke til, går så bra atte [;)]

ORIGINAL: Tone88

Du får trøste deg med at det er verre for foreldrene enn ungen [:D] Og ho lærer seg nok fort å sove ute, pleier å gå seg til etter noen dager.
Lykke til, går så bra atte [;)]

Hihi, jepp [:D] Tror ikke hun får noen problem med å sovne ute nei, bare det er godt å varmt så sover hun hvor som helst [8D] Hun sover i lille vogna si når vi er på kjøpesenter osv da, å stor vogna er jo mye bedre en den lille [;)]

ORIGINAL: Ylva09

Vil si at lammeskinn under posen er smør på flesk. Man trenger ikke det når
man har en god pose. Ullteppe er kjekt å ha hvis det blir kjempe kaldt. Og myggnetting og fottrekk.
Jeg ville ha brukt to lag med ull eller i allefall ett. Men det kommer jo veldig ann
på posen og hvilke temperaturer som er. Og selvsakt på om ungen er en varm person
eller en fråsenpinne. [:)]

Så må du huske et ekstra skifte med klær, bleie og maten hennes. Egentlig det
du bruker å ha med når man skal ut en dag og farte. [:)]
Er det tilvenning du skal på? I såfall er man jo ikke der så lenge, 2-3 t kanskje.
Er bare for å blir kjent, bli trygg på sin "fadder" og møte de andre ungene. Du får
jo masse informasjon av de ansatte.

Nå som vi bruker sportsdelen er det litt mere trekkfullt enn i baggen og vi har ikke en sånn kjempeekslusiv pose, så her i gården er lammeskinnet gull verdt og overhodet ikke smør på flesk [;)]

ORIGINAL: Ylva09

Nå som vi bruker sportsdelen er det litt mere trekkfullt enn i baggen og vi har ikke en sånn kjempeekslusiv pose, så her i gården er lammeskinnet gull verdt og overhodet ikke smør på flesk [;)]

Vi har en sånn del man kan feste på når man er ferdig med baggen. Også har vi voksi pose som er god og varm.
Man kan jo bruke ullteppe over fotenden og/eller fottrekk om det er nødvendig. [:)]
Jobber i bhg og ser at de fleste ikke bruke lammeskinn under, og ungene er god og varm fordet [:)]
Men det er nå opp til hver enkelt! [:D]

Er vel smak og behag ja [;)] Jobber også i bhg og der har de fleste lammeskinn hehe [:D]

ORIGINAL: Dollysmurfen

Kan hun ikke sove inne i sprinkelseng?? Vet at noen barnehager har ordninger for de som ikke sover i vogn.
Her sover han IKKE i vogn, og tror de får mye å gjøre om de skal lære han det.

Hadde håpet det jeg også, men har ikke noe sånt der hun skal . Ikke som jeg forsto iallefall. Nei får håpe det går bra ;)

Tusen takk for mange tips jenter [;)]
Nå er jeg spent på hvordan det går, å om jeg klarer å huske alt [:D] Gla Stein Tore også skal være med oss [;)]

Back
Topp