Tips stiv nakke og hodesmerter

Trebarnsmor<3

Forelsket i forumet
Jeg er veldig plaget med stive nakkemuskler og hodepine, som regel 4-6 dager i uka. Har alltid vært plaget med migrene og hodepine, men nakkesmerter og hodepine så ofte som nå, er noe Jeg har blitt plaget med de siste årene.
Jeg har lagt på meg en del de siste årene, og lurer på at det kan ha sammenheng med at jeg har fått mye mer vekt fremme på kroppen (mage og bryst), og i jobben min og hjemme løfter og bærer jeg små barn mye (plages mest med venstre side, og er også den siden jeg bærer på).
Er det noen som har gode tips mot hode- og nakkesmerter?
Prøver å gå ned i vekt, men plagene gjør det litt vanskeligere, da det er vanskeligere å holde motivasjonen oppe når jeg har så mye smerter.

Jeg går til kiropraktor når rygg og nakke blir for ille. Ikke så ofte, men det funker veldig bra.

Gå til en behandler, gjerne naprapat, få behandling og tips til hvordan du kan forebygge hjemme. Kan være å styrke bakside, tøye fremsiden, styrke støttemusklatur i skuldre etc. Vanskelig å si når vi ikke er fagfolk og ikke får sett på kroppen din.

Varmepakning kan lindre. Ville tatt kontakt med en fysioterapeut, kan gi deg øvelser som kan hjelpe f eks.

Takk for tips!
Ja, må komme meg til behandler igjen snart.. sluttet før jul, og så er jeg ganske bra i et par mnd, og så øker smertene mer og mer.

Jeg går til kiropraktor når rygg og nakke blir for ille. Ikke så ofte, men det funker veldig bra.

ja, jeg går også det i perioder, og så er jeg bedre for en stund, men så øker det på igjen. Sluttet hos kiropraktor fordi det ble så dyrt, men skal prøve å finne en hvor jeg får dekket det etterhvert.

Gå til en behandler, gjerne naprapat, få behandling og tips til hvordan du kan forebygge hjemme. Kan være å styrke bakside, tøye fremsiden, styrke støttemusklatur i skuldre etc. Vanskelig å si når vi ikke er fagfolk og ikke får sett på kroppen din.

ja, må nok bare komme meg tilbake til behandler. Er et halvt år siden sist, og smertebehandling bare økt på fra vårparten og til nå.

Prøv å bevege deg mer (rolige gåturer hjelper godt på!), bytt sko, skift hodepute i senga, senk skuldrene, sjekk hva du spiser av kunstig søtning evt andre triggere.

Jeg har brukt varmepute, voltarenkrem og massasje for å ta toppen av smertene. Men i all hovedsak så var det ikke før jeg kom meg til en nevrolog som tok meg alvorlig at ting begynte å hjelpe på. Anbefaler virkelig å bli henvist videre om du plages så mye som 4-6 ganger i uka.

Prøv å bevege deg mer (rolige gåturer hjelper godt på!), bytt sko, skift hodepute i senga, senk skuldrene, sjekk hva du spiser av kunstig søtning evt andre triggere.

Jeg har brukt varmepute, voltarenkrem og massasje for å ta toppen av smertene. Men i all hovedsak så var det ikke før jeg kom meg til en nevrolog som tok meg alvorlig at ting begynte å hjelpe på. Anbefaler virkelig å bli henvist videre om du plages så mye som 4-6 ganger i uka.
Kan jeg spørre hva slags hjelp du fikk av nevrologen? Slitt i snart 9 år med kroniske smerter og får ingen svar, får heller ikke noe smertestillende.

Kan jeg spørre hva slags hjelp du fikk av nevrologen? Slitt i snart 9 år med kroniske smerter og får ingen svar, får heller ikke noe smertestillende.

Gikk igjennom en grundig sjekk og maaaaaaange spørsmål om hvem, hva, hvor i forhold til smertene og måtte teste ut en god del medisiner før jeg fikk botox på blåresept (som ga meg mer smerter enn den kroniske migrena....) og tilslutt blåresept på en ny type forebyggende som faktisk har fungert bra siden februar.

Hvor holder du til? Sandvika Nevrosenter tar i mot pasienter fra hele landet om du ønsker god kompetanse!

Gikk igjennom en grundig sjekk og maaaaaaange spørsmål om hvem, hva, hvor i forhold til smertene og måtte teste ut en god del medisiner før jeg fikk botox på blåresept (som ga meg mer smerter enn den kroniske migrena....) og tilslutt blåresept på en ny type forebyggende som faktisk har fungert bra siden februar.

Hvor holder du til? Sandvika Nevrosenter tar i mot pasienter fra hele landet om du ønsker god kompetanse!
Bergen. Skal gjennom en rettssak til høsten, pga plagene mine. Så ja kanskje jeg tar kontakt når vi er ferdig der.

Kiropraktor!! De har 6 års utdannelse og er mye mer grundig satt inn i hvordan alt fungerer, så heller det enn naprapat eller fysioterapeut i første omgang. Fysioterapi kan hjelpe på mye også, men nok ikke mye på det du beskriver. Det høres ut som slik jeg har hatt det i perioder, og det er kun kiropraktor som har hjulpet meg!

Jeg bruker osteopat. Han behandler muskler og bindevev i tillegg til skjelett.
Han er i tillegg fysioterapeut, så kombinerer flere ting i behandlingen.

Sliter med det samme som deg, konstant hele tiden. Og en konstant piping i hodet som følger pulsslagene... Men lite hjelp å få, bytta fastlege nå, så får se om det hjelper....

Men osteopaten holder meg oppe, går hver uke. Ja det koster for er privat, men hadde ikke overlevd ellers.
Får også laser av han, som fungerer utrolig bra på min kropp.

Fått øvelser av fysio på samme senter, hun har da snakket med osteopat og får opp min journal så hun kunne legge opp trening tilpasset mine plager. Og må si det funker bra. Er også så tilpasset at jeg ikke blir støl etter trening, og det er bra, for er slitsomt å være støl oppå alle andre vondter.
Han sier forresten at man skal kjøle ned og ikke varme opp sånne vonde punkter. Mer blod til skadestedet (blir fort betennelser på vonde steder) fører til mer press i muskler og bindevevet. Kulde kjøler ned og fører ikke så mye blod dit.

Test ut biofreeze-gele.

Bergen. Skal gjennom en rettssak til høsten, pga plagene mine. Så ja kanskje jeg tar kontakt når vi er ferdig der.

Ah, shit! Lykke til med rettsaken ❤ håper virkelig du går seirende ut av den.

De har både offentlige tjenester og private. Det er alle mulige nevropasienter der, men de har også et skikkelig godt hodepinesenter der. Så det kan jo være verd å prøve selv om det er litt reisevei. Vet de hadde pasienter nordfra som kom bare for å sette botox hver 3. måned.

Ah, shit! Lykke til med rettsaken ❤ håper virkelig du går seirende ut av den.

De har både offentlige tjenester og private. Det er alle mulige nevropasienter der, men de har også et skikkelig godt hodepinesenter der. Så det kan jo være verd å prøve selv om det er litt reisevei. Vet de hadde pasienter nordfra som kom bare for å sette botox hver 3. måned.
Planen er å flytte nærmere Oslo også.
Håper også vi kommer seirende ut... jeg er sliten!

Behandler som kan løsne på stramme nakke/hals muskler og jevnt blodsukker. Veldig viktig den siste der, lavt blodsukker tar drepen på meg i hvertfall, begynner i kjeven, så nakken og til slutt heftig hodepine.

Jeg er veldig plaget med stive nakkemuskler og hodepine, som regel 4-6 dager i uka. Har alltid vært plaget med migrene og hodepine, men nakkesmerter og hodepine så ofte som nå, er noe Jeg har blitt plaget med de siste årene.
Jeg har lagt på meg en del de siste årene, og lurer på at det kan ha sammenheng med at jeg har fått mye mer vekt fremme på kroppen (mage og bryst), og i jobben min og hjemme løfter og bærer jeg små barn mye (plages mest med venstre side, og er også den siden jeg bærer på).
Er det noen som har gode tips mot hode- og nakkesmerter?
Prøver å gå ned i vekt, men plagene gjør det litt vanskeligere, da det er vanskeligere å holde motivasjonen oppe når jeg har så mye smerter.

Har du sjekka om du har stramt tungebånd? Jeg har alltid slitt med mye hodepine og nakke og skuldersmerter. Har aldri funnet ut hvorfor, før nå (27 år)!! Har en julibaby med stramt tungebånd og fikk sjekka mitt i samme slengen. Så der fikk jeg forklaringen på hvorfor jeg har hatt så mye vondt :o

Back
Topp