Tips på sunn snack?

SiljeVanilje82

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Augustbarna 2021
Tenker det er ok å finne noen gode og sunne snack for de nærmeste 7.5 månedene, noen med gode tips ?

Valnøtter er kosen til nå:D
 
Honningmelon. Dessverre utgår spekeskinke. :arghh:
Mandariner. De er jo sykt gode nå.
fryste druer.
Lag din egen is, juice eller saft eller tilogmed smoothie.

tenker du på farten? Eller når du har tid hjemme? Litt sulten eller bare snacks?

bananlapper? Nachos med liiiiiitt ost på. Vafler med havregryn i.
 
Dadler og klementiner her! Og hjemmelaget smoothie. Tørket mango (de som er 100% mango og ikke sukker/søtning).
 
Klementiner er gull!

Elsker også grønnkålchips (men grønnkålen min er snart tom) og stekte kikerter! Sååå godt og kan krydres med det meste.
 
Følger denne for tips! For øyeblikket går det mye av mandarin, druer og nøtter.
 
Jeg har denne uka spist plommetomater, små paprika, knaske gulrøtter og små agurker :p slik noen butikker har selvplukk på.
 
Fant i et treningsblad en gang for lenge siden; skjær et par speltlomper i trekanter, strø litt tacokrydder over og bittelitt raspet ost (kan droppes for sunnere versjon). Stek på 200g i ca 7 minutter eller til du ser at de blir gylne. Spises med «guacamole» most avokado med valgfritt krydder og litt sitron/lime og kanskje litt hakka tomat og hvitløk.

Jeg har brukt røkt paprika, hvitløk, chiliflakes og litt salt og pepper.

6250542E-1449-43A4-82DC-F0DBA9311893.jpeg
 
Last edited:
Jeg vet gulrøtter er nevnt før, men jeg pleier å skrelle gulrøtter og ha de i en boks i kjøleskapet som er fylt med kaldt vann. De holder seg gode veldig lenge. I tillegg vil jeg sterkt anbefale Emilie Nereng sine kikertcookies. De er utroolig gode :) Ikke den sunneste snacksen, men et sunnere alternativ om man har lyst på cookies :) Vi kommer jo også til å gå høygravide på sommeren. Tror det blir mye fryst saft og fun light, fruktis og diverse kalde saker.
 
Back
Topp