Tips om bæresele til sommerbabyene :)

Nanakorobi Yaoki

Forumet er livet
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
jeg har satt meg alt for godt inn i bæreseler de siste 3 månedene. Har hatt helt dilla. Hehe.

Vi har nemlig en ergobaby 360 fra sist, men den er ganske tykk og «bulkete» og man må dessuten ha spedbarnsinnlegg i den om man skal bruke fra nyfødt (det solgte vi jo for lengst..).

Så jeg har lett etter en bæresele som kan brukes fra nyfødt uten spedbarnsinnlegg, så det ikke blir så klamt og varmt og helst med «mesh».

Tula free to grow virker veldig bra, og det samme gjør ergobaby adapt. Men sistnevnte med mesh koster 1300 eller mer.

Oppdaget for en stund siden Beco Gemini cool navy, som er veldig lett og luftig, og kan brukes fra nyfødt uten innlegg. I tillegg til innover på magen, på hofta og på ryggen, kan babyen også bæres utover på magen i denne (akkurat som i ergobaby 360).

Uansett virker det som en veldig fin sommersele!

Så jeg har fulgt med på prisen i et par måneder, det billigste har vært 1000kr, men nå koster den bare 769 hos sjalala: https://www.sjalala.no/produkt/beco-gemini-cool-navy-baeresele/

Så jeg har slått til. :D

Den er veldig pappavennlig også. Jeg har lyst på en sele i litt finere design etterhvert (kanskje fra Tula, LennyLamb eller Fidella, kanskje meh tai), men denne virker veldig fin for sommerbruk. :)

Ikke flere igjen ;)
Er vell ikke sikkert dem er på tilbud lenger når dem får inn igjen :(
Æsj så kjedelig! Gikk fort unna!

Koster 999 på Jollyroom da: https://www.jollyroom.no/babyutstyr/baereseler-baeresjal/baereseler/beco-gemini-baeresele-cool-navy Det er jo 230 kr mer, men på Jollyroom koster frakten bare 49 og ikke 99, så forskjellen i pris blir under 200 kr. og om man legger til noe hos Jollyroom så man kommer over 1000 kr blir frakten gratis...

Hilsen netthandelnerden ;)

Vi kjøpte ergobaby adapt, så håper ikke den blir for varm og klam til sommeren :) Den var på tilbud på jollyroom for noen måneder siden, så slo til da.

Vi går for elastisk sjal, sjaltai eller en av de mange meh dai'er jeg har liggende, eller Ergoen. Synes bæretøy er varmt uansett hvor "luftig" de måtte være. Gleder meg aller mest til å finne frem eye'n min igjen. Vakrere og mer behagelig bæretøy skal man lete lenge etter.

5b4c5333-4e80-4047-ba42-fc344f8c58ae_org_medium.jpg

55fecbb4-18aa-42e6-863e-3a0c2c368e99_org_medium.jpg

5d1b6579-2068-4d80-8093-e3a7d7ad1b06_org_medium.jpg

Vi kjøpte ergobaby adapt, så håper ikke den blir for varm og klam til sommeren :) Den var på tilbud på jollyroom for noen måneder siden, så slo til da.
Tror ergobaby adapt er en kjempebra sele. Kommer til å kjøpe den eller lignende også etterhvert. Den er nok absolutt ikke like varm som 360 med spedbarnsinnlegg oppi, for den hadde jeg ikke orka å orka å bruke om sommeren. Brukte den litt uten spedbarnsinnlegg om sommeren men det ble klamt nok. Adapt virker litt lettere og tynnere :)

Oppdatering! Jeg fikk bæresela (Beco Gemini Cool Air) i posten i går, og vi har fått prøvd den på både mannen og jeg, og WOW!

Vi likte den begge mye bedre enn ergobaby 360. Denne er MYE lettere og mer behagelig. Kjempegod å ha på seg. Både for meg på 165 og han på 190 :) vi prøvde med både teddybjørn og dukke. Kunne hatt treåringen på 14 kg oppi også, men ville ikke prøve pga min graviditet og hans vonde rygg :P Men sela kan brukes til 15,9 kg.

Jeg visste jo ikke helt hva jeg gikk til, hadde hørt mye positivt men var litt skeptisk siden jeg hører mye mer om ergobaby og bare har erfaring med sistnevnte, men jeg må virkelig bare si wow! Tommel opp! Hittil (uten bruk med baby): terningkast 6! Ergobaby 360 vil jeg nå gi terningkast 3 (4 før). Vil tro 360 omni er bedre da man ikke trenger spedbarnsinnlegg.

Vurderte også ergobaby adapt cool Air, men den koster 1300, og jeg syntes Beco Gemini hadde finer design og ville prøve noe annet.

Kommer til å kjøpe en til bæresele etterhvert tenker jeg, mot høsten, om jeg bærer så mye som jeg har tenkt da ;) da vil jeg kjøpe en med fin farge/mønster :D Fra Tula eller en annen. Kan også hende vi ender opp med en av de «vanlige» (altså uten mesh) ergobaby adapt, men jeg avventer og ser om de kommer med flere farger/mønster.

Uansett: Beco Gemini (Cool Air) terningkast 6 hittil! Knallfornøyd! Gleder meg til å ha baby i den om sommeren ❤️

Vi går for elastisk sjal, sjaltai eller en av de mange meh dai'er jeg har liggende, eller Ergoen. Synes bæretøy er varmt uansett hvor "luftig" de måtte være. Gleder meg aller mest til å finne frem eye'n min igjen. Vakrere og mer behagelig bæretøy skal man lete lenge etter.

5b4c5333-4e80-4047-ba42-fc344f8c58ae_org_medium.jpg

55fecbb4-18aa-42e6-863e-3a0c2c368e99_org_medium.jpg

5d1b6579-2068-4d80-8093-e3a7d7ad1b06_org_medium.jpg
Guri malla, så flott bæretøy :D

Back
Topp