Tips om amming :

LHH

Forelsket i forumet
Tenkte det var kjekt med en tråd der vi kan legge inn tips og triks om amming!
Også hva slags bh, innlegg og klær som er gode og praktiske :)

Tenkte det var kjekt med en tråd der vi kan legge inn tips og triks om amming!
Også hva slags bh, innlegg og klær som er gode og praktiske :)

Du leste mine tanker XD. Kanskje ikke såå rart å tenke på amming nå for oss da :) hehe

• Liker
Reactions: LHH
Pomp så fort melkeproduksjon begynner, mellom barnets måltider. Det gjore ikke jeg, mistet melka på ene siden pga ekstrem spreng

Pomp så fort melkeproduksjon begynner, mellom barnets måltider. Det gjore ikke jeg, mistet melka på ene siden pga ekstrem spreng
Det tror jeg er veldig individuelt. Mange som ikke burde pumpe for mye også, så man må nok føle seg litt fram. Men man skal jo ikke gå rundt med enormt spreng, nei.

Det tror jeg er veldig individuelt. Mange som ikke burde pumpe for mye også, så man må nok føle seg litt fram. Men man skal jo ikke gå rundt med enormt spreng, nei.
Det er nok det ja, jeg fikk ekstrem spreng hver 3 time. Måtte pumpe litt for å ikke få betennelse. Slik att det ble mykt igjen, ikke steinhardt..

Jeg har ikke så mye peiling på bher osv., men har aldri følt meg komfortabel med bh uten spile. Jeg fant denne siden istad, og tenkte jeg skulle bestille et par og teste! :) http://glammom.no/no/amme-bher/
Noen som kjenner til denne siden? :)

Jeg har ikke så mye peiling på bher osv., men har aldri følt meg komfortabel med bh uten spile. Jeg fant denne siden istad, og tenkte jeg skulle bestille et par og teste! :) http://glammom.no/no/amme-bher/
Spile bh når ein ammer er etter min erfaring ikkje behagelig og kan lett føre til tette kanaler/betennelse. Men kan være det funker fint for andre, men ville hatt uten spiler tilgjengelig ;)
Mitt tips er begynn å smøre med lanolin med ein gang, ikkje vent til det eventuelt (mest sansynlig ;) ) blir sårt.

Jeg var som deg ang spiler, men de spilene er ekstremt ubehagelige når man ammer og må brette opp ned hele tiden. Jeg måtte gå for sømløst til slutt. Anbefaler boob sine eller liknende, men jeg anbefaler også å vente med å kjøpe til mye nærmere fødsel. Før fødsel hadde jeg gått fra B til D, og gikk opp enda en str. da melken kom. De sømløse kan kjøpes nå, for de former seg etter kroppen ;)

Brystknoppbeskytterne fra ammehjelpen var gull verdt sist, ved såre brystvorter. Kommer til å sørge for å ha med meg på barsel, bare for å forebygge litt fra starten av.
Fikk brystbetennelse etter noen uker da mini plutselig bestemte seg for å sove mange timer i strekk på natten. Så nå kommer jeg til å ha klokke på vekking så jeg får pumpet meg om det skjer igjen ( feks etter 4-5 timer, om mini#2 vanligvis spiser hver 3. time om natten)

Spile bh når ein ammer er etter min erfaring ikkje behagelig og kan lett føre til tette kanaler/betennelse. Men kan være det funker fint for andre, men ville hatt uten spiler tilgjengelig ;)
Mitt tips er begynn å smøre med lanolin med ein gang, ikkje vent til det eventuelt (mest sansynlig ;) ) blir sårt.

Signerer denne. Fikk tette kanaler med en gang jeg brukte bh med spiler.. Ikke noe godt i det hele tatt, fikk feberfølelse med en gang :-)

Da jeg var på sykehuset følte jeg at barnepleierne hadde alt for mange forskjellige svar på spørsmålene mine og jeg ble bare enda mer forvirret. Så et av mine tips er å stole på seg selv å kjenne på hvilke tips som passer for deg selv. I begynnelsen ammet jeg ofte og lenge på hver side for å få opp melkeproduksjonen, men dette bør etter hvert tilpasses mer hva babyen ønsker :-)

Bh uten spiler, lette ammevennelige klær, ullinnlegg, brystskjold og melkeoppsamler! :) Sier som Maggie2: stol på dere selv. Hver barnepleier osv følte jeg hadde forskjellige måter og gjøre det på og det ble veldig forvirrende.

Og en ting til! Ikke stress med ammingen. Det skal føles naturlig for mor og barn og hvis det ikke går så er man IKKE en dårlig mor!!! :) Barna blir like bra som flaskebarn:) snakker av erfaring da jeg måtte gi opp ammingen etter 2 uker pga det ikke gikk noe særlig for oss.. Følte meg som dårlig mor pga jeg ga opp... Men min datter er nå 1,5 år og helt perfekt selv som flaskebarn:)

Back
Topp