Tips og råd mottas med takknemlighet :)

LittleBiii

Forumet er livet
Igår kveld når jeg la meg meg, kjente jeg at jeg var litt sår i halsen. Tenkte ikke noe mer over det enn at jeg håpte virkelig ikke på å bli syk nå. Da var det ekstra kjipt å våkne på morgenen idag med enda mer sår hals og skikkelig hovne og ømme mandler, klarte nesten ikke å svelge :( Typisk hvis jeg skal få halsbetennelse nå! Noen som har noen tips og råd mot super sår hals?

Og hvis det skulle vise seg å være halsbetennelse, kan jeg gå på antibiotika kur da, når jeg er gravid? Noen som vet? :)

Noen type antibiotika kan taes i svangerskapet :) masse god bedring

Lag deg te med et par skiver frisk ingefær, en skive sitron og en stor teskje honning. Drikk sakte, mens den er passe varm. Ta på skjerf. Helst før du gjør noe annet. God bedring!

Holdte på å skrive gurgle jegermaister, men trekker det hehe

Tusen takk for tips dere :) Her prøver jeg alt for å bli bedre, bortsett fra å gurgle jegermeister :P hehe.. Halsbetennelse er noe herk :( Satser på at det forsvinner like fort som det kom :D

To store konjakk. Haha. Ikke nå kanskje. Gurgle saltvann :) Under teppet med te som nevnt over. Ta det med ro. Hold varmen, skjerf.

Hadde sikkert ikke gjort noe men jeg er jo ikke sånn som ville gjort det hehe

Nei ikke jeg heller :P Flere som sier at det hjelper å nippe litt til en wiskey også, men jeg kommer nok ikke til å innta noen form for alkohol under svangerskapet.. da går jeg heller med sår hals :P

Lag deg te med et par skiver frisk ingefær, en skive sitron og en stor teskje honning. Drikk sakte, mens den er passe varm. Ta på skjerf. Helst før du gjør noe annet. God bedring!
I tillegg kan du tilsette litt cayennepepper.
Smaker ikke like godt lenger, men funker som bare rakkern. Om du ikke hæler å drikke det kan det også gurgles.

Termin januar 2015

Reiste på legevakta idag, pga jeg var ganske sikker i min sak på at det var halsbetennelse. Var visst som jeg trodde, det var en kraftig halsbetennelse, og jeg går nå på antibiotika kur :( Satser på at den virker fort, for dette er virkelig ikke noe godt. Får nesten ikke til å svelge drikke engang :(

Reiste på legevakta idag, pga jeg var ganske sikker i min sak på at det var halsbetennelse. Var visst som jeg trodde, det var en kraftig halsbetennelse, og jeg går nå på antibiotika kur :( Satser på at den virker fort, for dette er virkelig ikke noe godt. Får nesten ikke til å svelge drikke engang :(

Huff det er så vondt! God bedring, håper du blir fort bedre nå som du går på antibiotika! :)

Curamed og så varm te du klarer å drikke.

Sign denne!!
Mamma har hatt veldig mye problemer med sår hals det siste året. Begynte med ren ingefær i varmt vann så fort hun kjente halsen begynte å kjennes, noe som har funket veldig bra :)

Sign denne!!
Mamma har hatt veldig mye problemer med sår hals det siste året. Begynte med ren ingefær i varmt vann så fort hun kjente halsen begynte å kjennes, noe som har funket veldig bra :)

Tusen takk for tips :) Jeg begynner heldigvis å bli bedre nå etter å ha begynt på antibiotika :) Men nå er det dessverre gutten vår på 3 år som sliter med halsen. Var hos legen med han igår, og han har visst også fått halsbetennelse :(

Back
Topp