Tips og råd før senabort

Det er ganske vanskelig å tenke på ting man kan ha med når man står i det. Tror ingen forventer å miste barnet sitt enten senabort eller dødfødsel. Jeg så ikke den komme i allefall. Vi mistet på målstreken. Da alt skulle liksom være good to go og sikkert. Bare fødsel igjen liksom. Så jeg dessverre hadde bare pakket standard fødebag med viktige ting til jenta og meg selv. Samme helg hun døde planla vi barnedåp. Uken etter planla vi begravelse.. fått et barn i etterkant. Men klarte heldigvis p chille litt på slutten og innse at vi var i mål hvert øyeblikk og pakket litt ekstra den gangen, men ikke mer enn hva jeg har gjort med noen av barna mine ellers eller vesla.. tenker at når man står i det, ts med det viktigste til baby.. og deg selv.. mitt liv sto og i fare for å bli revet fra meg om ikke sykehuset tvang meg i gang med fødsel. For jeg ble alvorlig syk, og var ganske syk den helgen hun forsvant med engle vingene sine. Men kjente liv frem til siste dag. Selv hvor uvel jeg var. Men har da vært uvel på slutten med alle mine, til og med siste mann var jeg dårlig på slutten med. Tenkte at kroppen var dritt lei, å gå gravid. Men jeg er overtids dame, og må ha litt start hjelp.. men heldigvis kjappe fødsler... Så tenkte ikke noe over det. Men det viste seg jo at kroppen forberedte seg på noe ubeskrivelig vondt.
Veldig leit å høre :Heartred
 
Vi har valgt og ta senabort denne uka eller tidlig neste uke.. Håper så det blir denne uka. Venter på svar fra sykehuset. Og venter på svar fra Rikshospitalet angående fostervannsprøve og trisomi 21. Er den positiv så blir det til at vi gjennomfører abort. Det er 100% enighet fra begge to. Men er 16+2 uker idag. Og kjenner jeg begynner å grue med veldig.... Nipt og morkakeprøve har vist at foster har høy sannsynlighet for trisomi 21. Skal ikke være lett dette, men nå vil vi bare være ferdige. Siste mnden har vært grusom....
 
Vi har valgt og ta senabort denne uka eller tidlig neste uke.. Håper så det blir denne uka. Venter på svar fra sykehuset. Og venter på svar fra Rikshospitalet angående fostervannsprøve og trisomi 21. Er den positiv så blir det til at vi gjennomfører abort. Det er 100% enighet fra begge to. Men er 16+2 uker idag. Og kjenner jeg begynner å grue med veldig.... Nipt og morkakeprøve har vist at foster har høy sannsynlighet for trisomi 21. Skal ikke være lett dette, men nå vil vi bare være ferdige. Siste mnden har vært grusom....
Føler veldig med deg :Heartred Det høres ut som en forferdelig situasjon, det er ikke rart at du gruer deg til det du skal gjennom. Er det noe du lurer på som vi kanskje kan svare deg på? :Heartred
 
Føler veldig med deg :Heartred Det høres ut som en forferdelig situasjon, det er ikke rart at du gruer deg til det du skal gjennom. Er det noe du lurer på som vi kanskje kan svare deg på? :Heartred
Er uke 16+ noen dager. Slutta og telle. Vært og tatt tablett og for å avslutte graviditet idag. Så skal jeg tilbake på sykehuset på fredag for å få det ut... Jeg vet ikke helt hva som skjer på fredagen. Håper på minst mulig smerter. Men forberedt på det verste.. Gruet meg allerede til en vanlig fødsel.. Men da ville man fått noe fint ut av det. ❤️
 
Er uke 16+ noen dager. Slutta og telle. Vært og tatt tablett og for å avslutte graviditet idag. Så skal jeg tilbake på sykehuset på fredag for å få det ut... Jeg vet ikke helt hva som skjer på fredagen. Håper på minst mulig smerter. Men forberedt på det verste.. Gruet meg allerede til en vanlig fødsel.. Men da ville man fått noe fint ut av det. ❤️
Du får smertestillende hvis du har behov for det. :Heartred Jeg fikk tilbud om både epidural og morfin, men hadde ikke behov for det. Håper det går like fint for deg, men ikke vær redd for å be om smertestillende! :Heartred
 
Back
Topp