Tips og hjelp?!

januarjenta

Betatt av forumet
Snuppa mi har egentlig vært grei på natta helt fra fødselen av, men nå siste uka har hunn fått mat ca annenhvær time HELE døgnet. Hva er det som gjør dette? føler nesten at jeg har sluttet å produsere nok melk til henne.
I går var sambo hjemme med henne mens jeg var på jobb hele dagen, da drakk hun 110 ml MME og sovnet som en stein å sov i 4 timer...! Og det  som nesten var verre var at etter å ha vært borte fra 7.45-16.30 hadde jeg null melkespreng og følte meg langt fra "full"...

Har du hatt muligheten til å pumpe?
Det KAN gi deg en liten pekepinn på hvormye som er inni der.. Men husk at baby alltid får ut mer enn hva pumpa gjør...

Ellers så er det jo vanlig at melken stabiliserer seg, og at sprengen forsvinner....

Og det er også vanlig med økedøgn - kanskje du er så uheldig å ha økeuke? Hehe... Ikke lett å vite, skulle ønske jeg hadde noen bedre og mer konkrete råd å komme med...

Det kan nok være heftig øking på gang, har det ofte slik her, men jeg biter tennene sammen og lar det stå til, plutselig er det så mye melk at sprengen er tilbake.. [8D]

Når du er borte så lenge fra ungen så bør du pumpe deg for å holde melkemengden oppe, ellers ville jeg fortsatt å lagt henne til når hun vil ha, om du orker det da, er jo ganske så slitsomt!

Slapp av, spis godt, og ikke bekymre deg med det første hvertfall! [:)]

Lykke til!

Vet at jeg burde pumpe litt når jeg er borte så lenge ja, men synes pumping er noe herk.... Vondt å kommer nesten ikke en dråpe ut...

Var nok lenge å gå uten pumping gitt.. mulig det er med på å ødelegge den fine balansen det er mellom produksjon og etterspørsel [&:]

Produksjonen gikk ned, og jenta di jobber hardt med å få den opp nå sikkert [:D]

Har selv hatt noen møkkadager med mat mat mat, men det går over [;)]

Kan trøst deg med at jeg har aldri hatt melkespreng, men har mer enn nok melk til snuppa mi [:)]

Tror nok kanskje du må pumpe hver 3-4 time ihvertfall så ikke du mister melka. Puppene dine tror jo at det ikker behov for å produsere så mye og da blir det en ond sirkel. Babyen prøver å kompensere minskende produksjon ved å spise 2 hver time for å få den opp igjen.
Skjønner at du synes pumping er kjipt, men du må nok det når du er borte lenge hvis du skal klare å fortsette fullamming ivhertfall.

Hvis det er noen trøst har min inntil bare ett par uker siden spist hver 2 time hele døgnet siden han ble født!!

Back
Topp