Tips mottas!!!

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Min snart 4 mnd gamle baby har fått omgangssjuka, å har kasta opp flere ganger i natt. Så fort hun får mat kommer det opp igjen.
Skal Prøve å gi henne vann med skje når hun våkner igjen, men tar gjerne mot tips til å bli kvitt faenskapet fortest mulig. Hun har det ikke godt nå, lille skatt :( fått rotavirusvaksine så synes det er litt rart.
Storesøster hadde det natt til i går..

Vaksinen beskytter ikke mot noro, som er det vanligste, bare rota som er "farligere".

Å bli kvitt det er det lite å gjøre med egentlig, men det må være grusomt når de er så små. Ammer du? Om hun beholder ei skje med vann kan du jo prøve ei med mm.

Egentlig tror jeg man bare skal amme så mye de vil, selv om de kaster det opp, litt veske tar kroppen opp. Vær obs på dehydering.

God bedring

Fullammer ja.. det kommer opp igjen før hun er ferdig med å spise.. har gitt henne tynn grøt med skje, og vann med skje,så sovna hun.. prøve litt mer etterpå.
Tusen takk, er ikke noe ålreit når barna blir syke:(

Ville pumpet meg og gitt mm også fra skje. Kan bli strevsomt for henne å suge på puppen og i tillegg kommer det for mye om gangen da.

Hvordan går det med henne?

Det går litt bedre, får veldig tynn grøt i sånn sprøyte, i tillegg til kokt vann,med og uten sukker. Det holder seg i magen nå, og håper deg fortsetter sånn. Håper hun kan drikke litt melk snart og for jeg blir så sprengt. . Har ikke pumpe :/

Det går litt bedre, får veldig tynn grøt i sånn sprøyte, i tillegg til kokt vann,med og uten sukker. Det holder seg i magen nå, og håper deg fortsetter sånn. Håper hun kan drikke litt melk snart og for jeg blir så sprengt. . Har ikke pumpe :/
Lån på apotek:)

Masse god bedring, og legg til brystet ofte for å unngå dehydrering. Er du i tvil og formen blir værre ringer du legevakta.

Tusen takk alle sammen <3 hun er mye bedre, har ikke kasta opp siden i 1-tiden i dag, har fått grøt, vann og melk flere ganger etter siste oppkast, så håper og tror hun er fin igjen nå. Er melka hun har kasta opp av, fordi hun er glupsk, så er spent på hvordan det blir i natt når hun skal ha mat.. får bare avslutte og putte i smokken:)

Men er det noen som vet hvor lenge de skal gå uten å ha kasta opp før man er sikker på at det er over?

Etter 24 timer pleier det å gå bedre. Ofte er de værre på kveld og natt så ikke godt å si enda. Men bra ettermiddagen har vært oppkastfri da :)

Usj, håper virkelig det er over nå, jeg tenker jo alltid det værste om alt, derfor blir det ti ganger mer slitsomt :(

Uff, stakkars lille! Man bør unngå å irritere magen altså unngå mat, men det gjeller for barn å voksne. Vet ikke om det også gjelder babyer. Jeg ville prøvd å koke vannet først, lettere og holde på kokt, avkjølt vann, enn vann rett fra springen. Er nok bedre igjen imorgen, men vondt når det står på! God bedring

Back
Topp