Tips mottas

lene89

Glad i forumet
Jeg har en sønn på 8 uker som ikke virker helt fornøyd for tiden.Jeg fullammer men i det siste har han begynt å tulle veldig ved måltidene på dag/kveld,natten går fint. Det virker ikke som han blir skikkelig sulten og mett for han spiser litt i begynnelsen så ligger han bare å leker og tuller med puppen.Dette gjør at han veldig ofte vil ha mat og det begynner å bli slitsomt.
noen som har gode tips?

Er tidvis slik her også. Han Tuller mye/evt sovner, så ofte blir det 3-4 ganger med mat i løpet av en time før han virker fornøyd. Da går det 2-3 timer før han skal ha mat igjen.. Men er kjedelig med den småspisingen altså. Vanskelig når man er utforbi dørene. Hva med å prøve å drøye maten litt når han er småsulten? Er vel en kamp der og da, men om han kommer inn i et mønster der han er skikkelig sulten når han får mat så spiser han kanskje mer effektivt?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Har prøvd å drøye det litt men han hyl skriker hvis han ikke får mat der og da. Virker fornøyd en liten stund før han henger i puppen ijenn..

Har prøvd å drøye det litt men han hyl skriker hvis han ikke får mat der og da. Virker fornøyd en liten stund før han henger i puppen ijenn..
Ja, samme her! Slepper brystet og smiler osv.. Så går det kanskje 10-20 min før han begynner å sutte av seg hendene igjen :p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Min gjør sånn og jeg har i grunnen konkluderer med at han egentlig er mett og ønsker å bruke meg som smokk og blir sint når det kommer melk. For han er ikke særlig blid. Biter og røsker tak i brystvorta. Takk og lov for at han ikke har tenner ;)

Jente født juni 08
Gutt født mai 13

Jeg delammer, og har begynt å gi mme etter hver gang han ammes..resultatet er en roligere liten gutt..i tillegg bruker han smokk :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Min gjør sånn og jeg har i grunnen konkluderer med at han egentlig er mett og ønsker å bruke meg som smokk og blir sint når det kommer melk. For han er ikke særlig blid. Biter og røsker tak i brystvorta. Takk og lov for at han ikke har tenner ;)

Jente født juni 08
Gutt født mai 13
Kommet til samme konklusjon så smokk må til da ..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kommet til samme konklusjon så smokk må til da ..

Sikkert verdt å prøve. Han her blir rasende når jeg tilbyr smokk...

Jente født juni 08
Gutt født mai 13

Sikkert verdt å prøve. Han her blir rasende når jeg tilbyr smokk...

Jente født juni 08
Gutt født mai 13
Det ble frøkna mi i starten og..
Før hun godtok smokken måtte hun vare få surmule fra seg. Om hun fikk puppen ble det ramaskrik og enda mere kaving når melka kom.
Vi måtte øve på smokk på dagtid når hun var i godt humør, kom den frem på kvelden ble humøret verre...
Hun fikk ikke smokk før rundt 5 uker...

min ville også ha melk ofte. jeg fikk beskjed av hs og prøve og holde meg til 3 timer mellom, måtte gi han smokk og koseklutt. han ville heller ikke ha smokk i begynnelsen,men jeg duppa smokken i sukker vann. da sutta han for det var jo godt:) måtte bruke sukkervann 2 ganger 3. gangen gikk det uten og siden har det ikke hvert noe problem å gi han smokk :)

Back
Topp