tips mot....

michelle85

Flørter med forumet
hard mage... eg slite i utgangspunktet med hard mage men de siste månedene så har magen vore bra men nå når eg er gravid så merke eg at eg slite mer någen dager, nå kjenner eg at eg er så hard men det vil kje ut liksom... eg kan presse å alt men det er så hardt at det vil kje...:( sorry detaljer her men det er helt grusomt for vil på do men kroppen vil isje hjelpe meg... noen som har råd ??

Amourica skrev:
masse fiber og masse vann

den fiberen e eg isje så super flink på men prøve så godt eg kan og vann prøve eg å drikke så masse som mulig men for to dager siden så var det motsatt så skifte tydeligvis fort...

Fiber, vann og mosjon.
Drikk biola. Ca 1 dl hver dag skal gjenopprette balansen i magen, enten den er hard el løs.
Og som nevnt, linfrø.
Svisker.

Man kan ha diare selv om man er obstipert. ( obstiapasjons diare).

tonjeponje91 skrev:
Laktolose får du på apoteket. Funker nesten med en gang. Rugbrød er bra.

den dr laktolosen funke kje så fort på mg og eg føle eg har dårli effekt av den... prøvd den før ser du for har som sagt egentli hele livet slitt md hard mage utenom de siste mnd før eg ble gravid :)

Du kan kjøpe Idoform på apotektet. Spørr dem der hvilken som er best for deg. Jeg har tatt det daglig i begge svangerskapene, og synes det hjelper. Dessuten har en nyere undersøkelse vist at daglig inntak av biola resuserer sjansen for å overføre allergier til fostret. Jeg antar at det er melkesyrebakteriene som er den aktive ingrediensen, og i Idoform er det nettopp melkesyre bakterier (jeg er ikke så glad i biola).

masse gode tips her:) Synes ofte det kan hjelpe med kiwi og pære også:) Det å gå daglig tur/mosjonere på et eller annet vis hjelper også..Det er jo endel matvarer som kan bidra til hard mage også da- du sier jo du har slitt litt med dette i lengre tid? (sorry om jeg husker feil..melhjerne..) Melkeprodukter som søtmelk og ost er noe av det som kan gi hard mage men her kan det jo være at det er helt andre ting i kostholdet ditt som kanskje kunne endres..det kan jo være verdt å ta en prat med en ernæringsfysiolog? Gå gjennom kostholdet ditt og se om det er en faktor der?
Ikke noe gøy å gå rundt med treg mage..Lykke til uansett:)

En eller to kiwi om dagen er veldig bra for magen! Og drikk mye vann, selv om det er irriterende å måtte tisse hele tiden! :p 

tusen takk for mange gode tips :) kutte ut melk og ost har eg gjort for flere mnd siden for og klare å bli gravid så d e jaffal isje problemet :) men har fått mange tips så møje å prøve ut :)

hiv innpå med lakris.... helst panda lakris! ikke så sundt som alle disse andre rådene, men det fungerer garantert. belive you me!

DRIKK! Å så går du deg en tur! :) funka her :)

eg elske lakris ;) d å gå tur e kje bare bare for eg har leddgikt så er ikkje så god til beins men prøve å gå litt tur men blir helst lite md d... :/

linda80. skrev:
hiv innpå med lakris.... helst panda lakris! ikke så sundt som alle disse andre rådene, men det fungerer garantert. belive you me!

panda lakris??? ka e d?? føle mg heilt teit så spør mn ka gjer en kje for å gå på do :P

michelle85 skrev:

linda80. skrev:

panda lakris??? ka e d?? føle mg heilt teit så spør mn ka gjer en kje for å gå på do :P

panda er merket på lakrisen. kjøpes i dagligvarebutikker. bilde av en panda på pakka. finnes i stang og pose

Svisker, linfrø og Biola. Eller aller helst alle tre! Linfrø er det vi fikk etter fødsel på A-Hun (det er et vanlig problem etter fødsel også). Jeg synes det hjelper masse.

Back
Topp