Tips mot vonde sting?

ariel

Har en liten spire i magen:-) septemberbarn <3
Noen som har noen tips? Har helt forferdelig vondt, tar paracet og voltaren men føler ikke det hjelper. Dusjer og føner hele tiden også. I tillegg gnisser bindet borti, men kan jo ikke gå uten. Ser noen anbefaler grønnsåpevann, men kommer ikke ned i en slik stilling.

Har også fortsatt vondt der jeg ble klippet. Blør innimellom og er veldig hovent. Må være nokså rolig for tiden for å ikke forverre det kjenner jeg. Snakket med sykehuset, og de sa at dette kunne ta tid, men at så lenge det ikke er betent, så er det bare å være tålmodig. Fikk tips om å ta Naproxen fremfor paracet, da denne er betennelsesdempende, og synes det hjelper litt. Voltaren har jeg ikke forsøkt. Er 16 dager siden fødsel her, og de siste dagene har det aller verste heldigvis gitt seg. Er det lenge siden du fødte?

Jeg fødte på onsdag så er ikke lenge siden. Jordmor sa det kom til å bli bedre etter en uke, så krysser jo fingrene;) men syns bare det blir verre og verre. Er ikke betent bare hovent. Var jordmor på sykehuset som anbefalte to paracet og en voltaren. Men takk for tips, skal prøve med naproxen. :)

Bare skylle med grønnsåpe vann? Ta liter mål å helle masse vann på, så lufttørke? :)

Jeg ble klipt, og hadde veldig vondt/ubehag i stingene i 10 dager. Kjente at ved for mye aktivitet ble det verre. Kunne feks ikke holde lillemor og reise meg fra sofa samtidig. Pappan tok de tyngste løftene for meg, og det har hjulpet veldig!
Har brukt paracet og diclofenac (reseptbelagt), og har god effekt med det. Men mitt beste tips mot vonde sting er å ta det veldig rolig og ikke belaste for mye... så blir det bedre etterhvert :) lykke til :)

Fødte for 9ddg siden og i går var første dagen jeg klarte å sitte uten å ha vondt. En helt ny verden! Har tatt 2 paracet og 1 Naproxen og det har hjulpet men har glemt å ta det regelmessig og i tillegg er ikke magen min særlig glad i paracet.

Jeg også begynte å bli bekymret for syntes det tok vel lang tid men det blir bedre:)

Noe jeg synes lindret veldig for en liten stund, dypp bindet i vann og legg i fryseren, når det er frossent så tar du å legger det i trusa. Godt for vonde sting!

Hvis du skal ta Naproxen så må du kutte ut Voltaren da begge to er NSAIDS preparater. Og fortsett med paracet som vanlig. Avlast området så mye du klarer, altså ligg fremfor å sitte/gå. Lurt med isbind, men pass på at du ikke legger bindet rett på, ha noe i mellom og i 20-30 min om gangen. Og fortsett å skyll som du gjør.
Det pleier å bli bedre etter 7-10 dager, god bedring! :)

Jeg slet veldig etter fødselen med vonde sting og var hoven. Hjalp med to naproxen og to paracet hver gang det var ille, var det jeg fikk på sykehuset også. Håper det blir bedre for deg, tok ca 4 uker før det var "normalt" igjen her:)

Du har jo fått masse gode tips, men en ting til som hjelper er hvis du får tak i xylocain gel, da kan du smøre bedøvelse rett på såret. Vet du om det er såret eller stingene som gjør vondt? Hvis hele området er veldig ømt er det sannsynligvis mer såret, men om det stikker, strammer og skjærer når du beveger deg er det sannsynligvis stingene. Hvis du har synlige knuter på stingene kan de fjernes nå hvis såret ser fint ut, jeg synes ofte det er en bedre løsning enn å ta smertestillende i to uker. Men mange sår er sydd sammenhengende, og da er det ikke mulig å få ut tråden før den løsner av seg selv.

Blir det verre og verre bør du få noen til å se på det igjen, det kan godt komme en infeksjon etter en uke også.

To panodil og en naproxen her. Gikk noen dager uten naproxen og det var for jævelig. Jeg ligget mest mulig og håper at dagene går fort.

Jeg å sliter med dette. Fødte onsdagsnatt.. I går ble d veldig ille da d kjentes ut som ene stinget har løst seg litt opp.. Gnisser å svir.. Tar 1g
Panodil og naproxen jeg også.. Får til å bevege meg mer nå men nå er d vondt å trykkende på en annen måte... Åhhh.. Gleder meg til dette går over.. Og prøv å ligg mer så d ikke trykker så

Er et helvete å sitte . Inni mellom svir det ved tissing . Jordmor sa jeg skulle sitte i grønnsåpe vann 10 min morgen og kveld så skylle det . Ennå ikke fått gjort det . Også fikk jeg tips om å kjøpe minste barne badering å sitte på så da slipper vi å trykke på sting . Dessverre ennå ikke fått kjøpt det heller . Her spiser jeg meg mett på paracet 1 gr og naproxen . Prøvde isbind på sykehuset var behagelig men ennå ikke laget noen selv . Jeg kom hjem på søndag og har vel sovet minimalt da min kjære sønn elsker å være våken og skrike masse .

Tusen tusen takk alle sammen for masse tips:D begynner å bli mye bedre nå, kan faktisk gå normalt. Sitte litt i sofaen kan jeg og:D nå venter jeg bare på at lillegutt ikke skal ha mat en gang i timen. Begynner å bli rimelig sliten.

Lykke til videre alle med vonde sting, det blir bedre:)

Er et helvete å sitte . Inni mellom svir det ved tissing . Jordmor sa jeg skulle sitte i grønnsåpe vann 10 min morgen og kveld så skylle det . Ennå ikke fått gjort det . Også fikk jeg tips om å kjøpe minste barne badering å sitte på så da slipper vi å trykke på sting . Dessverre ennå ikke fått kjøpt det heller . Her spiser jeg meg mett på paracet 1 gr og naproxen . Prøvde isbind på sykehuset var behagelig men ennå ikke laget noen selv . Jeg kom hjem på søndag og har vel sovet minimalt da min kjære sønn elsker å være våken og skrike masse .

Badering var jo ganske lurt ja, at jeg ikke tenkte på det;)

Back
Topp