Tips mot vond rygg

Lisbeth_Alvilde

Blir kjent med forumet
Det nærmer seg 3 termin, og ikke overraskende har skavankene begynt og komme.

har noen tips mot en rygg som verker?
Sliter med og sitte, stå og ligge, så har mest lyst til og grine

Manuellterapaut eller fysioterapeut kan hjelpe med sånt. Jeg sleit i 2 av 3 svangerskap. Det siste hadde jeg medisiner pga fibromyalgi. Men det første gikk jeg til manuellterapeut.

Manuellterapaut eller fysioterapeut kan hjelpe med sånt. Jeg sleit i 2 av 3 svangerskap. Det siste hadde jeg medisiner pga fibromyalgi. Men det første gikk jeg til manuellterapeut.
Kan prøve og få time hos manuellterapauten igjen. Hadde noen timer tidligere for og hindre disse vondtene

Har vært utenom gått tur med hunden, men er vondt og gå ☹️

Ja det er det. Har operert ryggen for prolaps 4 ganger og har hatt 6 prolapser totalt. Eg klarte knapt gå ein liten tur utenfor hagen men inaktivt er blir verre i lengden, enn aktivitet med smerte. Eg har fått smertestillende men siste prolaps i år, var så vondt at eg hadde 180/100 i blodtrykk. Ingen smertestillende hjalp, utenom sterkeste morfin.

Din løsning er nok fødsel men da hjelpe ikkje no.

Mange klemmer fra meg. Eg veit kor J... det er med ryggsmerter.

Ja det er det. Har operert ryggen for prolaps 4 ganger og har hatt 6 prolapser totalt. Eg klarte knapt gå ein liten tur utenfor hagen men inaktivt er blir verre i lengden, enn aktivitet med smerte. Eg har fått smertestillende men siste prolaps i år, var så vondt at eg hadde 180/100 i blodtrykk. Ingen smertestillende hjalp, utenom sterkeste morfin.

Din løsning er nok fødsel men da hjelpe ikkje no.

Mange klemmer fra meg. Eg veit kor J... det er med ryggsmerter.
Om dette er starten på de neste 3 mnd så blir det mye tårer fremover

Det nærmer seg 3 termin, og ikke overraskende har skavankene begynt og komme.

har noen tips mot en rygg som verker?
Sliter med og sitte, stå og ligge, så har mest lyst til og grine

må bare si masse masse god bedring ass! Jeg har ingen gode tips til deg for uten å besøke en fysio. Be om å bli knadd litt på også bli tapet etterpå. Jeg er bare i uke 5, og bekkenet mitt tok kvelden i går, men det forventet jeg egentlig, siden jeg var så dårlig Sist. Håper du bare har noe forbigående! Ta det rolig og slapp av. Finn en stilling som er god å sitte/ligge i.

Kommer nok litt ann på «hvordan» du har vondt.

Men for bekkenplager er det greit å få timemed kiropraktor/manuellterapaut eller lignende, de kan ikke trylle bprt en bekkenløsning men de kan rette opp eventuelle låanonger og kanskje minske litt på smerter/gi råd til deg på området.

bekkenbelte anbefaler også ved bekkenplager, spessielt om du skal bevege deg, gir en ekstra støtte.

øvrig rygg smerte lenger opp i ryggen, kan også være låsninger, det begynner å bli tyngre for ryggen mot slitten. Få sjekket opp i dette, ellers noen deilige varme bad kan lindre, og få deg en liten ryggmasaaje med parter kanskje om det er muskelsmerter:-)

masse lykke til! Du har min fulle medlidenhet, sleit med ryggen fra uke 5 og frem til fødsel og det er temmelig slitsomt å gå å ha så vondt konstant:-/

Back
Topp