Tips mot svette babyføtter?

gura

Forelsket i forumet
Noen som har tips mot svette babyføtter?
Her blir junior varm og svett på føttene, selv når han er barbeint.
Han er barbeint stortsett hele dagen når vi er inne for hvis ikke blir han surken/ urolig fordi han blir så varm og klam på føttene.
Men som sagt så blir han svett på små fotene sine uten sokker og.
Svett, varm, klam og lukter skikkelig sure tær :yuck:
Vasker fotene hans stortsett hver kveld

Vi har samme problemet, og har ingen svar. Vi bruker tynne ullsokker, men føttene er ofte fuktige og kalde inni der. Noen ganger blir de tørre og varme etter en stund uten sokker. Blir hyppig fotvasking.

Prøv bomullssokker..? Jeg kan ikke bruke ullsokker rett på føttene, da begynner jeg å svette - fryktelig ekkelt. Men bomull kan jeg bruke -og gjør det hele året uten å svette! Regner med at babyer kan reagere på samme måten..

Mini her bruker kun bomull (med ull utenpå om det er kaldt).. Har et par til henne i et annet stoff og de blir hun iskald av!

har prøvd både ull og bomull. samme er det samme.
selv når han er barfot blir han ofte svett

Mi går barfot :)

Hihi, jeg har også en tåfisunge.. trodde ikke så søte små tær kunne lukte så ille!
Han bruker ikke sokker hvis det ikke er kaldt, og jeg vasker føttene hans med lunkent vann hver gang jeg skifter bleie. Det er en tålmodighetsprøve ettersom han er kjempekilen.. hvis noen andre enn meg rører tærne hans hylskriker han! :D

Noen påstår at bambus har svalende effekt, men jeg har ikke testet det selv.

Back
Topp