Tips mot sure oppstøt/ halsbrann?

Fluesopp

Forelsket i forumet
Marsboerne
Nå er det tredje gangen i natt at jeg våkner med magesyra på vei opp i munnen min, jeg er ekstremt kvalm, trøtt og sliten etter enda en natt med dette! Sovna ikke før 1 og er lysvåken nå.. Har noen tips mot dette?!

Jeg knasker Link! :) Ligger et brett på nattbordet som jeg hiver meg over så fort jeg kjenner at det begynner i halsen..

Drikker flytende Gaviscon om kvelden, så har jeg tygge tbl ved siden av senga.

Har heldigvis ikke vært så plaget de siste dagene.

Unngå sur mat (f.eks sitrusfrukter), feit mat (f.eks stekt i mye fett) og sterk mat (f.eks chili), samt unngå kaffe, brus og sjokolade. Melkeprodukter kan virke nøytraliserende, feks yoghurt.
Love hearts kan også fungere bra :-)

Jeg bruker Galieve, de fungerer helt greit når jeg skal legge meg. De fåes kjøpt på apoteket. Ellers drikker jeg et glass melk for å dempe det på dagtid :)

Sist svangerskap måtte jeg kutte ut vann på kveldstid. Drakk bare melk. Gaviskon tab. funker veldig bra for meg etter jeg har lagt meg og så kan jeg bare ligge på venstre side. Hvis jeg snur meg kommer halsbrannen med en gang!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Love headet er genialt. Både mot kvalme og halsbrann. :D

Jeg har flytende Gavison. Den smaker jo helg grusomt medisin. Hvordan er tyggetablettene på smak?

Gaviscon och galieve är fint om man får reflux så magesyran kommer upp i halsen.

Link, novaluzid neutraliserar syran i magen hvis man har overproduksjon.
Dessa har relativt kort virkningatid, 2-3 timmar.

Mycket plågsamma besvär kan gravida ta omeprazol/losec men den måste man få resept från lege. Men har man plager med forstoppelse så skulle jag undvika omeprazol. Eftersom den stoppar syraproduksjonen i magsäcken så kan man få fordøyelsesproblemer...

Jeg har kjøpt noe som heter Titralac på apoteket, kan svelges, tygges eller suges. Funker der og da, men får jo halsbrann igjen etter et par timer. Har drukket samarin også, men synes det blir dyrt i lengden og så er det litt mer styr enn tabletter.

Jeg har flytende Gavison. Den smaker jo helg grusomt medisin. Hvordan er tyggetablettene på smak?
Jeg syns det smaker helt greit. Gubben liker de godt så han tigger på kvelden :-P

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Back
Topp