tips mot strekkmerker

Renate82

Blir kjent med forumet
Fikk et tips mot strekkmerker hin dagen. Ei venninne som fortalte at hun hele forrige svangerskap hadde smørt magen med kakao body butter fra BodyShop, og hun hadde ikke fått et eneste strekkmerke. Og hun hadde absolutt anlegg for å få det siden hun fikk en del i puberten og mora og bestemora har masse. Ingen av venninnene hennes som også har brukt den har heller ikke fått strekkmerker.
Kan jo så klart være tilfeldigheter, men det er jo ikke den dyreste kremen å kjøpe akkurat - og genialt hvis det funker.
Jeg fikk en del strekkmerker på sidene og på lårene sist svangerskap, og det hadde vært veldig deilig å slippe å få flere [:)]

jeg brukte det sist. men tror d var med bringebær lukt eller noe. viktig det er tykk smørkrem.

jeg fikk heller ingen, eller fikk men det var helt på sideflæsket der jeg ikke trodde jeg skulle få så smurte ikke der. tabbe.

jeg har hele lårene og brystene fulle av strekk merker, så jeg å har anlegg så det holder.

Jeg har ikke prøvd det og ikke skal jeg det heller [:)]. Men det er jo bra om det virker da. Strekkmerker er jo en helt naturlig ting å få tror jeg. Fikk på puppene forrige svangerskap og trives egentlig godt med det [:)].

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

ORIGINAL: lillefoxen

jeg brukte det sist. men tror d var med bringebær lukt eller noe. viktig det er tykk smørkrem.

jeg fikk heller ingen, eller fikk men det var helt på sideflæsket der jeg ikke trodde jeg skulle få så smurte ikke der. tabbe.

jeg har hele lårene og brystene fulle av strekk merker, så jeg å har anlegg så det holder.

Viktig at det er den cacao... det er den som er beregnet på det. Jeg hadde lyst på en som luktet bedre, men hun i kassa frarådet meg det da det var den cacao som var bevist at funka[;)]

Ja, det var det kassadama sa til meg og, men ei annen venninne hadde hørt at den med papaya og skulle være bra. Ikke vet jeg [:)] Kjøpte hvertfall den med kakao, og er i full gang med smøringen[:)]

ORIGINAL: Charliemor83

Jeg har ikke prøvd det og ikke skal jeg det heller [:)]. Men det er jo bra om det virker da. Strekkmerker er jo en helt naturlig ting å få tror jeg. Fikk på puppene forrige svangerskap og trives egentlig godt med det [:)].

De jeg har på puppene gjør meg ikke så mye, men er ikke så kult å få midt på magen hvis man kan unngå det, selv om det er aldri så naturlig...

Det sies også at A-creme (krem man får tak i på apoteket) skal myke opp huden nok til å unngå strekkmerker..

ORIGINAL: Renate82

Fikk et tips mot strekkmerker hin dagen. Ei venninne som fortalte at hun hele forrige svangerskap hadde smørt magen med kakao body butter fra BodyShop, og hun hadde ikke fått et eneste strekkmerke. Og hun hadde absolutt anlegg for å få det siden hun fikk en del i puberten og mora og bestemora har masse. Ingen av venninnene hennes som også har brukt den har heller ikke fått strekkmerker.
Kan jo så klart være tilfeldigheter, men det er jo ikke den dyreste kremen å kjøpe akkurat - og genialt hvis det funker.
Jeg fikk en del strekkmerker på sidene og på lårene sist svangerskap, og det hadde vært veldig deilig å slippe å få flere [:)]

Vil bare gjøre oppmerksom på at alle kremer fra bodyshop inneholder parabener, og at parabener er kreft fremkallende. Jeg brukte kalendula graviditets olje fra helsekosten sist, både på brystene og magen og fikk inegn strkk merker, så jeg vil anbefale denne oljen. Den lukter urter også og er helt naturlig.

Eg har kjøpt på apoteket anti strekk veldig god[:D] jore det sist og ingen strekk merker her

Tror ikke man skal tenke så hardt på disse parabenene..

Men jeg fikk også vite av hu dama bak kassa på bodyshop at den cacao skulle gjøre susen. Hun brukte den selv udner svangerskapene sine fortalte hun og den peelingen som hører til hver gang hun dusja.

Selv har jeg brukt den samme bare at det var coconut, for den cocos melka skal også være fin mot strekkmerker. Men har nå skiftet til cacao. har nå troen på alt å da vettu :)

ORIGINAL: castora

Tror ikke man skal tenke så hardt på disse parabenene..

Men jeg fikk også vite av hu dama bak kassa på bodyshop at den cacao skulle gjøre susen. Hun brukte den selv udner svangerskapene sine fortalte hun og den peelingen som hører til hver gang hun dusja.

Selv har jeg brukt den samme bare at det var coconut, for den cocos melka skal også være fin mot strekkmerker. Men har nå skiftet til cacao. har nå troen på alt å da vettu :)

Det er gjort forskning på parabener og de er kreftfremkallende. Ble veldig ops på detnå etter at min mor har vært opperer for både lunge og bryst kreft og fortsatt lever med en veldig hissig kreft type. Alle kremer hun har brukt har det vært parabener i. Selv de fleste som selges på apoteketer det parabener i. Det er nok andre faktorer som har vært med på å skape krefte, men det skader ikke å se på hva man smører på seg synes jeg da.

Men det er jo opp til dere å ta stilling til det, tenkte bare å informere om et mer naturlig alternativ utenparabener forde som er optatt av sånnt.

Smurte hele kroppen med Biotherm hver dag sist, ikke ansiktet da, og fikk ingen strekkmerker. Har fra puberteten da. [;)]

Smurte jevnlig med A-creme og babyolje og. [8D]

Ang parabener: Man skal ikke være så på vakt mot parabener.. Det at moren din med kreft kun har brukt produkter med parabener er nok fordi det er parabener i de fleste produkter. Det er av den enkle grunn at produktene skal holde seg etter at man har åpnet dem. Ellers vil de harskne. (Ikke bli fornærmet av at jeg sier dette, min mor har samme krefttypene selv og sykdommen er veldig alvorlig. Men jeg vil ikke skylde det på parabener uten at det er bevist at det er derfor hun har sykdommen. Hva kan man ikke få kreft av i disse dager??)

Det finnes mange typer parabener og man bruker kun et par typer man anser som trygge. Mange er forbudt å bruke..

http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Bakgrunnsstoff/Fakta-om-parabener
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5669&MainLeft_5669=5544:45492::0:5667:1:::0:0

Jeg anbefaler deg absolutt å lese litt mer om parabener før du sier det er kreftfremkallende. Det er kommet mye ny forskning på dette området.

Utenom dette er cocoa butteret fra body shop kjempebra. Kakaosmør i seg selv er veldig bra mot strekkmerker. Så vil en ikke kjøpe kremen på body shop, selges det rent kakaosmør som en kan smøre på. Selv takler jeg ikke den lukta akkurat nå, men er flink å smøre med feite kremer. Det er viktig å holde huden myk, slik at den har optimal mulighet til å kunne produsere nok hudceller når magen og alt det andre strekker seg.

Ser nå at det innlegget kunne virke litt kvasst.. Var ikke meningen å angripe noen her, blir bare så ivrig når jeg skriver om ting jeg bryr meg om. Håper virkelig ingn tok seg når av dette!

Skylder på disse hormonene igjn, som gjør meg overivrig og en lyst til å diskutere alt ;)

Er helt enig i det du sier der altså.. Både når det gjelder mat og kosmetikk er det veldig mye unødvendige tilsetningsstoffer. Personlig og profesjonelt (som hudterapeut) mener jeg at en ikke skal ha panikk for parabener, men likevel holde seg unna de med mange forskjellige parabener.

En enkel regel, som jeg kommer til å følge spesielt med tanke på den lille som kommer, er å gå etter ingredienslister som er kortest mulig :)

Jeg brukte den hele mitt forrige svangerskap. Anbefales :)

ORIGINAL: squakky

Ser nå at det innlegget kunne virke litt kvasst.. Var ikke meningen å angripe noen her, blir bare så ivrig når jeg skriver om ting jeg bryr meg om. Håper virkelig ingn tok seg når av dette!

Skylder på disse hormonene igjn, som gjør meg overivrig og en lyst til å diskutere alt ;)

Den ble litt voldsom da, men det e nok forde jeg er full av hormoner selv. Alle jeg kjenner som har kreft vet at man skal styre unna kremer med parabener og andre stoffer da de vet at det ikke bra for dem og kan være med på å påvirke at de utvikler nye kreft typer.
Er enig med Caidy, det er så mange unødvendige stoffer i mat og kosmetik i dag. Jeg ville egentlig bare fortelle andre som er skeptisk til parabener og stoffer som kan påvirke kroppen tl å velge et veldig bra og veldig naturlig alternativ. Så at jeg hadde skrevet feil navn på oljen også. Den heter Graviditetsolje og er laget av Weldeda (fås kjøpt på helsekost).

Ja, og nå har vi jo fått litt forskjellige syn på saken ;)

Ønsker deg og dine lykke til i kampen mot sykdommen :) Håper alt ordner seg til det bedre :)

Må ned å sjekke den oljen jeg da, håper den har en overlevlig lukt for min super-nese ;)

ORIGINAL: Renate82

Den brukte jeg også i forrige svangerskap, smurte hver dag morgen og kveld, og jeg ser ut som et verdenskart på magen[:'(]

Tror man kan smøre så mye man vil, det hjelper ikke stort uansett, det er jo underhuden som sprekker, og den når vi ikke med kremer.

Back
Topp