Tips mot søtsug?

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
I det siste har jeg fått et voldsomt søtsug. Har kuttet ut godteri i hele januar, og det har gått greit, frem til nå! Nå er det akkurat som jeg ikke blir skikkelig mett, og at kroppen "trenger" noe søtt. Noen som har gode tips til litt sunnere måter å dempe søtsuget på? :)

Jeg synes honning melon demper mitt søtsug, samt druer, pærer og div frukt. Vet at det er endel fruktsukker også, men tenker det er mye bedre enn sjokolade :rolleyes:

Huff jeg også :sorry:
Hatt det hele tiden, og det blir bare værre!! :hungover: Klarer ikke la vær å spise en kvikklunsj :wideyed:
Desperat etter tips jeg også!!! :bookworm:

Jeg spiser peanøttkubbe, kinder sjokolade og/eller mazariner hver dag :sorry::oops: Så tar også i mot tips gledelig. I dag drakk jeg sitronvann når jeg sto opp, og så tok jeg meg en appelsin når jeg fikk søtsuget. Får se om det hjelper.. Værste søtsuget kommer på kvelden her..

Jeg spiser litt druer, masse frukt og rå gulerøtter når jeg får søtsug. Syns også det hjelper litt å tygge tyggis :) men det blir nok noen kindersjokolader om dagen likevel :sorry:

Godt jeg ikke er alene! I natt måtte jeg opp å spise grove vafler med rømme og bringebærsyltetøy... Og når jeg leser kommentarene deres får jeg enda mer lyst på sjokolade! :p

Er helt hekta på kvikklunsj som har ligget i fryseren :shy: Prøver å unngå å kjøpe det, men faller fort for fristelsen når jeg er i butikken. Ellers prøver jeg å heller spise frukt, grønnsaker eller tygge tyggis for å dempe søtsuget!

Sliter stort jeg også! Er som du sier at jeg ikke føler meg mett før jeg har fått dytta i meg en sjokolade :hilarious:
Har enda ikke funnet noen god løsning, annet enn å være hard på å ikke ha noe i hus (utenom helger).

Jeg har null søtsug. Men tipset er egentlig bare å ha deilig frukt og grønnsaker tilgjengelig.

Jeg har ofte søtsug på dagen, handler mye digg til kvelden når sønnen er lagt. Drikker ett par glass med vann så legger jeg meg :hilarious: Det digge orker jeg ikke spise siden jeg er dårlig på kveldene enda :sorry:

Et glass oboy hjelper for min del. Evt frukt. Ofte er det bare at jeg har lyst på noe, og det kan fint være noe sunt - bare jeg får trøkka i meg noe:laughing002

Back
Topp