Tips mot søtsug?

Mars2017<3

September 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Septembermødre <3
Jeg er ekstremt sugen på søtt for tiden, klarer ikke å stå i mot.. Noen som har noen tips for å få bort søtsuget? For ett år siden slutta jeg med snop og holdt meg til i høst, men nå er jeg på kjøret igjen :p vet at det er den første uka som er verst, men jeg klarer ikke den.. Hadde jeg bare kommet meg gjennom den hadde det gått greit :)

Jeg har ikke spist søtsaker på 2 år nå, går helt ok :) Hva med å lage deg en smoothie istedenfor. Jeg anbefaler posen fra Rema med banan, ananas og mango sammen med vann og multifruktjuicen du får kjøpt på Rimi...(bare 23 kcal pr 100 ml. på juicen) Nammenam og sunt :D

Når søtsuget mitt ble for ille i begynnelsen, pusset jeg tennene, eller tok noen tyggis, det hjalp. Hehe

Da bruker jeg å spise bær! :):) Men nå har jeg helt mista søtsuget :rolleyes::rolleyes: Jeg tror jeg burde være gravid resten av livet.....

Spis frukt :) det er det jeg prøver med når jeg får søtsug :)

Jeg tygger tyggis ;) Eller lager meg et enkelt måltid :)

Noen ruter mørk sjokolade unner jeg meg hver dag, men ikke mer! Det hjelper meg også å tenke at søtsuget i magen liksom er ungen min, og om det var en hverdag: ville jeg latt ungen min spise godteri da? Uansett hvor mye ungen har lyst på, så øver jeg meg på å si nei fra nå av. Både nå mens ungen er i magen, og senere. Jeg VET jo at det jeg får i meg får ungen i seg, og jeg VET jo at for mye sukker ikke er bra for noen av oss... likevel, det er jo noen ganger lettere sagt enn gjort ;) Så ja: frukt, tyggis, pastiller, gulrøtter.. det hjelper ofte bare å ha noe å tygge på.

fruktsalat funker :)

Frukt og bær..
Eller lag en god og sunn dip av Kesam /rømme og Holiday dipmix eller en anen du liker, og skjær opp gulrot, agurk, blomkål.. ol. Kjempe godt!! :) Det spiste jeg masse av sist jeg var gravid. ;)

Har samme problem, ekstremt glad i søtsaker :D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Fruktsalat med Mager kesam, eller oppkuttede grønnsaker med dip.

For meg hjelper det å pusse tennene, spise frukt, drikke te eller et lite måltid siden søtsuget har en tendens til å komme viss jeg egentlig er litt sulten:-)

Jeg har ikke spist søtsaker på 2 år nå, går helt ok :) Hva med å lage deg en smoothie istedenfor. Jeg anbefaler posen fra Rema med banan, ananas og mango sammen med vann og multifruktjuicen du får kjøpt på Rimi...(bare 23 kcal pr 100 ml. på juicen) Nammenam og sunt :D

Når søtsuget mitt ble for ille i begynnelsen, pusset jeg tennene, eller tok noen tyggis, det hjalp. Hehe
Wow! Imponert! Det hadde jeg aldri klart.. Tøft nokk med snop bare i helgene:-p

Smoothie med rosiner slår aldri feil ;-) (jordbær, banan og mager vanlige kesam)

En stor kopp te med honning pleier å hjelpe
Eller eplebåter med kanel, varmet i mikroen evt
Frukttsalat med vaniljekesam hvis jeg har ork til å kutte opp
Klarte å tvinge med gjennom 2 uker uten søtsaker etter jul (som tok litt av..), og nå går det stort sett greit :)
Lykke til!

epler og det å spise sunt får jeg mindre lyst på noe søt.

Back
Topp