Tips mot søtsug?

tresmå

Glad i forumet
Hva er ditt beste tips for å stå imot søtsuget? Ren viljestyrke fungerer ikke her...
 
Jeg bruker xocai.
Det er en type sjokolade som skal gjøre at søtsuget minker dersom du spiser tre om dagen sammen med vann. Kan lese mer på xocai.no:)

For meg har det funket veldig bra. Selvfølgelig ville det vært best om jeg ikke hadde spist hverken xocai eller vanlig sjokolade, men den evnen har jeg altså ikke.. :-)
 
tar meg en nutrilettbar:) spiser en om morgenen og en på kvelden::) NAM!
 
Ikke noe tips da men!!!

Jeg har rett å slett bare kuttet det helt ut...

Spiser ingenting, verken smågodt, sjokolade, kaker, vafler, boller/søt gjærbakst, sukkerholdig brus/saft....

Og trodde det kom til å være ett reint helvetet å holde seg vekke,men det går forholdsvis lett. Den første uka var tøff, men nå etter snart 5 uker går det bedre!!

Men jeg får vann i munnen av lukten av sjokolade, og har skikkelig lyst på det om noen i nærheten spiser det... Men viljestyrken er nok sterkere, for øyeblikket 
 
Jeg spiser frukt/ bær/ smoothie når jeg får søtsug. Hjelper faktisk masse. Så for meg er det viktig at jeg Lltid har frukt tilgjengelig hjemme :) Spiser forøvrig det jeg vil 1 gang pr uke.
 
Jeg begynte med krom igår, håper det kan hjelpe meg...  venter i spenning på virkning, har ikke virka så mye idag, er ganske fysen :))
 


el82 skrev:
Jeg begynte med krom igår, håper det kan hjelpe meg...  venter i spenning på virkning, har ikke virka så mye idag, er ganske fysen :))


Krom hjelper bare om man har mangel da. Men kan være veldig effektivt.
Det beste skal visst være å ta til kveldsmåltidet;-)
 
Altså...krom er en type mineral...altså en type jern,tungmetall...dette er egentlig ikke noe man skal drive å ta tilskudd av med mindre man får beskjed om mangel...egentlig så er det så lite i norsk helsekost at det er ingen poeng i å ta det....tjene penger kalles det...hjelper for en ting...tom lommebok;) Ellers,om man føler virkning er det god gammeldags placebo,dessværre..

Når skal folk innse at det finnes ingen vidunderkurer mot verken overvekt eller søtsug eller noe slikt? Hvis det hadde fantas så hadde jo legeindistrien gitt det til alle og ingen hadde vært tykke og syke mer!

Når det kommer til søtsug kommer det stort sett av en ting og det er lave leptin nivåer,noe som skjer spesielt når man går på kaloriunderskudd og skal slanke seg..da synker leptin og man føler søtsug. Ellers ligger det bare i hue:)

Spis proteinrikt og lag for eksempel funlight gele hvis du er fysen og prøv å jobbe litt med den delen av deg som har "lyst på noe"...fordi det er som regel der problemet ligger...altså o hodet,psyken....man bør jobbe like mye med psyken som det fysiske når man skal ned i vekt..ellers kan man like gjerne la være ,mener nå jeg:)


Enig i at det beste vil kanskje være å kutte helt ut snop eller unne seg det man liker best en dag i uka uten å måtte ødelegge det evt underskudde man ahr bygd seg opp gjennom uka:)
 
Nescafe med sjokolade smak, med suketter i :D

Ha en dag som alt er lov, begrenset hvor mye en klarer trøkke i seg da

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
Bær, 70% sjokolade, nøtter, oster. Og å spise seg mett til måltider:) ikke være sulten


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kommer søtsuget så spiser jeg frukt... Det funker, og er hvertfall sunnere enn sjokolade ;)
 
Ananas og appelsiner hjelper for meg :)
 
Back
Topp