tips mot munnblemmer?

januarbarn på vei

Blir kjent med forumet
Har vært så plaget i perioder hele livet med disse blemmene i munnen. Er fæl til å bite meg å :/ men kommer blemmer helt ut av det blå også.. trener noen råd nå..

Vitamintilskuddet Longo Vital. Vet ikke hvorfor, men når jeg får munnsår tar jeg en hestekur med disse.

Kjøp aloclair munngel. Den smøres på blemmene så du slipp smerter. Ellers bytt tannkrem. Zendium er bra.

Å bytte tannkrem fungerte for meg, er mye mindre plaget etter at jeg byttet til Zendium for noen år siden :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Her fungerte det også å bytte tannkrem. Tåler ikke Colgate sine.

Jeg har også vært mye plaget av after. Jeg ble tipsa om at det ofte kommer pga b vitamin mangel. Jeg begynte å ta det og etter det har jeg nesten ikke hatt kuler, og får jeg tar jeg dobbel dose og det blir fort borte. Den geleen som blir anbefalt over her er også fin å smøre på for lindring.

15.08.12 Oskar♥
13.04.14 tre skal bli fire, Frida ♥

Slike sår og blemmer er også tegn på stoffskifteproblemer

Her fungerte det også å bytte tannkrem. Tåler ikke Colgate sine.

Her også! Etter at jeg kjøpte en på apoteket (husker ikke hva den heter og er tom akkurat nå), har jeg ikke hatt munnsår. Den inneholder ikke såpestoffer. Kjøpte en colgate eller noe på matvarebutikken igår på måfå, og kjente jeg svei i hele munnen etter å ha pusset tennene. Så i morgen er det tilbake til den andre- er nok mye bedre for meg hvertfall.

Her også! Etter at jeg kjøpte en på apoteket (husker ikke hva den heter og er tom akkurat nå), har jeg ikke hatt munnsår. Den inneholder ikke såpestoffer. Kjøpte en colgate eller noe på matvarebutikken igår på måfå, og kjente jeg svei i hele munnen etter å ha pusset tennene. Så i morgen er det tilbake til den andre- er nok mye bedre for meg hvertfall.

Ja, colgate er helt forferdelige. Akkurat nå bruker jeg Pepsodent, den som er blå. Har hatt en del blemmer i det siste, så lurer på om munnen har fått nok av den også. Tar gjerne i mot navnet på den du kjøper på apoteket når du finner ut av det ! :)

Ja, colgate er helt forferdelige. Akkurat nå bruker jeg Pepsodent, den som er blå. Har hatt en del blemmer i det siste, så lurer på om munnen har fått nok av den også. Tar gjerne i mot navnet på den du kjøper på apoteket når du finner ut av det ! :)

Den het prodox classic:)

takk for tips! bruker colgate, så den dropper jeg hvertfall nå da! :)

Corsodyl hjelper når du har fått blemmene.
Ellers kan d hjelpe å bytte tannkrem. Her bruker vi kun zendium.

Den het prodox classic:)

Hurra ! Den var god ;) Både jeg og samboern likte den godt, og munnen min er ikke lengre sår etter et par dager med den tannkremen ;D Kommer absolutt til å fortsette med den (eller noen av de andre i samme serie, får prøve oss frem etter hvert) ;)

Har vært plaget med dette i årevis og har ett tips til deg som funker om du vil få dem bort: Oral Medic som kjøpes på apoteket! Du etser vekk blemmene og fremskynder helningsprosessen. Uff det er forferdelig med munnblemmer!

Ligg unna tannkremer som inneholder skummemiddelet natriumlaurylsulfat. Sensodyne og Zendium er blant de trygge typene.
E-stoffer kan også være nasty - jeg kuttet ut alt smågodt (men beholdt sjokoladen!) når jeg la om kostholdet for å bli kvitt en del overvekt for noen år siden, og tenkte ikke over at plagene forsvant. Men nå hadde jeg en periode hvor jeg spiste masse smågodt igjen, særlig typen med "sukker" på - og vips hadde jeg after (blemmer) i munnen HVER UKE igjen!

Oral Medic som blir anbefalt over her funker bra, ja - svir som bare fy i noen sekunder, men etter det lager det en "hinne" over som gjør at de svir MINDRE, og heler raskere.

Back
Topp