Tips mot kvalme?

Rainbowbaby24

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Tenkte det kunne være fint med en tråd der vi deler hva vi opplever at hjelper mot kvalme, antar flere er «velsignet» med å være det enn meg :hilarious:

Det som hjalp meg litt sist:
- sjøsykearmbånd
- spise lite og ofte, hadde alltid med meg en boks med skåret frukt, kjeks, pastiller
- trening/aktivitet (hjalp for øvrig bare akkurat da jeg trente)
- unngå krydret mat, hvitløk og løk
- drikke masse vann
- frisk luft

Noen som har noen supertips?
 
Tenkte det kunne være fint med en tråd der vi deler hva vi opplever at hjelper mot kvalme, antar flere er «velsignet» med å være det enn meg :hilarious:

Det som hjalp meg litt sist:
- sjøsykearmbånd
- spise lite og ofte, hadde alltid med meg en boks med skåret frukt, kjeks, pastiller
- trening/aktivitet (hjalp for øvrig bare akkurat da jeg trente)
- unngå krydret mat, hvitløk og løk
- drikke masse vann
- frisk luft

Noen som har noen supertips?
Takk for gode tips. Er foreløpig ikke så veldig kvalm, men kjente at det ikke var så lurt med indisk her om dagen, ga både halsbrann og kvalme.
 
Har ikke så mye kvalme enda denne gangen selv, men kan anbefale denne - den smaker digg uten pålegg og er fin å ha når jeg føler at det kommer en liten bølge.
1708075661514.png
 
Har noen av dere prøvd postafen? Reisesykmiddelet?
Ja, det gir ingen effekt for min del, kan kjøpe det reseptfritt på apoteket. Vet ikke om alle leger prøver å gi det først? I dette svangerskapet her fikk jeg xonvea med en gang, men hadde hypermesis sist så sikkert derfor hun ikke igjen ha prostafen først :)
 
Ingen supertips desverre, men alt det ovennevnte og det har også funket for meg å drikke boblevann/farris eller et glass med en liten teskje salt i (ikke digg å drikke men hjelper etterpå). Sikkert noe med elektrolyttbalansen å gjøre ☺️
 
Jeg har hørt at man kan sette en lite nål/pin/vet ikke hva det heter på hånden/et akupunktur sted som skal hjelpe mot kvalme. Sånn som båtsykarmbånd, bare det er en mini, neste usynlig nål som sitter der. Vet om ei som hadde effekt av det. Vet ikke hvilken yrkesgruppe som gjør det, men mulig en akupunktur gjør det. Evt. kan akupunktur hjelpe mot kvalme. Prøvd å Google, men finner ikke ut av hva det heter. Jeg hadde sånn liten pin i øret mot stress for et par år siden.
 
Takk for gode tips. Er foreløpig ikke så veldig kvalm, men kjente at det ikke var så lurt med indisk her om dagen, ga både halsbrann og kvalme.
Det kan noen ganger slå litt uheldig ut etterpå, ja! Men indisk er såå godt, da! Jeg er veldig glad i mat med masse smak, og synes det er superdigg mens jeg spiser, tenker at det virker jo som det går bra denne gangen, også blir det helt krise en liten stund etterpå :hilarious: Merkelig!
 
Ingen supertips desverre, men alt det ovennevnte og det har også funket for meg å drikke boblevann/farris eller et glass med en liten teskje salt i (ikke digg å drikke men hjelper etterpå). Sikkert noe med elektrolyttbalansen å gjøre ☺️
Smart! Det skal testes! Drakk masse kullsyrevann sist uten å tenke på det, og saft, men har kuttet det ut etter fødsel for å skåne tennene litt (drakk bare det en periode, vanlig vann var ikke godt lenger :hilarious:).. men det er faktisk verdt et forsøk! Farris funker jo også mot fyllesyke, hehe.
 
Oj så digg om det hadde hjulpet her også, heldig du :hilarious: Veldig godt med noe kaldt, jeg har dilla på acaismoothie om dagen!
Veldig heldig der, ja :joyful: Åh, det høres absolutt ikke feil ut da, og en del sunnere:hilarious:!:love7
 
Ingen supertips desverre, men alt det ovennevnte og det har også funket for meg å drikke boblevann/farris eller et glass med en liten teskje salt i (ikke digg å drikke men hjelper etterpå). Sikkert noe med elektrolyttbalansen å gjøre ☺️
Akkurat det der har jeg tenkt til å teste dersom den ekstreme hodepinen jeg hadde i andre trimester med mini slår til denne gangen også!
 
Veldig heldig der, ja :joyful: Åh, det høres absolutt ikke feil ut da, og en del sunnere:hilarious:!:love7
Veldig godt med smoothie, men både upraktisk og smådyr hobby, må inn til Oslo for å få tak i :hilarious: litt kaldt å gå ute og slurpe på for tiden også :joyful: apropos kaldt… McFlurry må jo være genialt da?! Det skal jeg teste :wacky:
 
Veldig godt med smoothie, men både upraktisk og smådyr hobby, må inn til Oslo for å få tak i :hilarious: litt kaldt å gå ute og slurpe på for tiden også :joyful: apropos kaldt… McFlurry må jo være genialt da?! Det skal jeg teste :wacky:
Åjaaa, hahaha :Heartred men kan du ikke handle inn å lage hjemme? :joyful: :Heartred Mcflurry er sikkert helt genialt!:joyful:
 
Jeg har hørt at man kan sette en lite nål/pin/vet ikke hva det heter på hånden/et akupunktur sted som skal hjelpe mot kvalme. Sånn som båtsykarmbånd, bare det er en mini, neste usynlig nål som sitter der. Vet om ei som hadde effekt av det. Vet ikke hvilken yrkesgruppe som gjør det, men mulig en akupunktur gjør det. Evt. kan akupunktur hjelpe mot kvalme. Prøvd å Google, men finner ikke ut av hva det heter. Jeg hadde sånn liten pin i øret mot stress for et par år siden.
Det er interessant! Jeg har faktisk en venninne som er akupunktør, skal spørre henne om hun kjenner til det, vet at de har noen triks mot alle mulige problemstillinger, men har ikke tenkt over at det er en mulighet før. Smart :love2
 
Akkurat det der har jeg tenkt til å teste dersom den ekstreme hodepinen jeg hadde i andre trimester med mini slår til denne gangen også!
Ja!! Lurt! Det kan hjelpe mot det også ☺️ hadde også sykt mye vondt i hodet forrige svangerskap
 
Back
Topp