Tips mot kvalme?

Løven93

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Augustmagi 2025
Kvalmen har kommet for fullt(6+5).
Den er ikke bare om morgenen, den er nesten slik at den blir Værre i løpet av dagen og kvelden. Merker den tar så mye av energien.

prøver å spise lite, men ofte og ikke fettet og tung mat.

spørsmålet er om noen har gode råd for å komme seg gjennom dette?

Sliter med det samme. Hjelper med kullsyrevann og drops (doc feks). Spise ofte og lite. Ikke stresse, lytte på kroppen. Nok søvn.

Synes det er godt med frisk frukt enn så lenge, særlig mango og appelsin. Croissant fra Jacobs(6stk ustekte frosne i pose), saltkjeks (Snackers), chiagrøt med frukt innimellom. Dårlig appetitt generelt sett nå, så tar gjerne i mot tips jeg og! På toppen krangler halsbrann allerede, så mange av de tingene som jeg egentlig kunne spist ender opp med halsbrann:dead:

Forrige graviditet spiste jeg mengder med sushi og syltet ingefær, men det tør jeg ikke nå som jeg har skjønt at ingefær ikke er bra..:depressed:

Jeg synes det blir bedre når jeg er i bevegelse. Verst på morgenen og kvelden når jeg ligger i senga:depressed: Drikker mye vann og spiser jevnt og trutt, det synes jeg hjelper ;)

Sliter med det samme. Hjelper med kullsyrevann og drops (doc feks). Spise ofte og lite. Ikke stresse, lytte på kroppen. Nok søvn.
Ja hjelper endel med fisherman friends. Jeg kan desverre ikke drikke kullsyre da tarmene ikke klarer og bryte ned boblene. Men drikker endel appelsinsaft :happy:

Synes det er godt med frisk frukt enn så lenge, særlig mango og appelsin. Croissant fra Jacobs(6stk ustekte frosne i pose), saltkjeks (Snackers), chiagrøt med frukt innimellom. Dårlig appetitt generelt sett nå, så tar gjerne i mot tips jeg og! På toppen krangler halsbrann allerede, så mange av de tingene som jeg egentlig kunne spist ender opp med halsbrann:dead:

Forrige graviditet spiste jeg mengder med sushi og syltet ingefær, men det tør jeg ikke nå som jeg har skjønt at ingefær ikke er bra..:depressed:
Ja appelsin spiser jeg endel faktisk. Synes også mosjon og luft hjelper en god del ja :cat:

ja har også halsbrann av og til, grusomt :dead:

Rits kjeks er fast her når kvalmen kommer :)

Hvaaaa!? Er ingefær også dårlig nå..? Først var det lakrisen og nå er det ingefær:sad010

Hvaaaa!? Er ingefær også dårlig nå..? Først var det lakrisen og nå er det ingefær:sad010
Ble overrasket når jeg hørte det selv, var visst knyttet statistikk mot inntak av mye ingefær og spontan abort

I know! :smiley-angry017 to av de tingene som frister mest! Er visst økt risiko for spontanabort med for høyt inntak av ingefær..
Jeg spiser litt lakris, gjorde det med begge de to andre også :) skal en del lakris til for at det er skadelig (typ 11 pakker ifa i uka) jeg spiser ikke så mye:hilarious:

Jeg spiser litt lakris, gjorde det med begge de to andre også :) skal en del lakris til for at det er skadelig (typ 11 pakker ifa i uka) jeg spiser ikke så mye:hilarious:
I finland fraråder de gravide å spise lakris i det hele tatt :dead: men man kan jo ikke gå rundt å vite spiserådene til alle land i verden :wideyed: lakris er det beste godteriet jeg vet så jeg smaker en og annen bit innimellom:)

I finland fraråder de gravide å spise lakris i det hele tatt :dead: men man kan jo ikke gå rundt å vite spiserådene til alle land i verden :wideyed: lakris er det beste godteriet jeg vet så jeg smaker en og annen bit innimellom:)
Ja man blir jo helt tullete av alt :p lakris er godt når jeg er kvalm, så jeg tar en liten ifa eller to om dagen :)

Ingefær går HELT fint dere. Både syltet og ingefærrot i mat og te. Det dere skal unngå er ingefærshots og kosttilskudd med masse ingefær :)

Skal sies at jeg spiser mat med ingefær i, men kunne trykke ned tre-fire store porsjoner med syltet ingefær sist, og jeg elsker ingefærshots - så det er jo da det jeg holder meg unna denne gangen. Krydder i mat eller små mengder fersk i mat tenker jeg ikke på en gang. Og lakris er jeg heller ikke veldig streng på, forrige graviditet hadde jeg cravings på salt sild og trykte ned litt for mange poser hver uke. Skal sies at jeg hadde lavt blodtrykk til normalt forrige graviditet og det jeg har ellers og, de med høyt blodtrykk skal være ekstra forsiktig med lakris da det kan forverre det :)

Back
Topp