Tips mot kvalme?

Bahamas

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Er det noen som har noen gode tips til å bli kvitt kvalmen? Evt forebygge før den kommer! Her virker det som om den har kommet for å bli. Har vært konstant kvalm i hele går og i hele dag. Eneste som ser ut til å hjelpe er å ligge i vater! Tvinger i meg mat men det er liksom ingenting som frister. Og om noe mot formodning frister, så frister det ikke lenger når jeg skal til å spise det!:( Kaster opp også men det blir liksom ikke bedre etterpå...
 
Seaband! Sånne akupressurbånd på håndleddene. De er gull verdt. Fåes på Apotek.

Av mat foretrekker jeg kjeks, knekkebrød med kremost og agurk, salt chips, pomfri med salt på, og druer. Håper du finner en løsning, er så ubehagelig å være kvalm og spy.
 
Her hjalp det liiiitt med mozell og mariekjeks de dagene jeg har vært kvalm. Ristet brød eller grove knekkebrød kan også funke. Og chips med salt’n vinegar.
 
Farris og eplejuice hjelper meg litt, mozell også. Ellers har jeg ingen andre tips. Sliter veldig om dagen selv :(
 
Har (bank i bordet) vært lite kvalm enn så lenge. Men i de to forrige svangerskapene slet jeg voldsomt. Jeg brukte god tid til alt. Gikk ikke fra liggende til stående, men tok flere pauser for å få med meg kroppen. Prøvde saltekjeks og slikt, men hadde ingen virkning på meg. Drakk mye vann før jeg stod opp for eksempel, for det er bedre å kaste opp vann enn på tom mage :depressed:
 
Eteriske olje av peppermynte! Men de må vera kvalitet, ikkje noko billiggreie fordi peppermynte e kraftige greier og skal brukes forsiktig når ein er gravid. Men i diffuseren, smøre uttynnet bak øyrene og innhalere fra klut eller håndflater er gull verdt mot både kvalme og hodepine :Heartblue
 
I en ukes tid har jeg bare vært litt uggen, noe småkvalm. Men i dag har det virkelig tatt seg opp. Har brekt meg og kastet opp det lille jeg har spist. Husker dette fra de to andre gangene også, er 6 uker i morgen så det er vel "i rute" :depressed:

Håper i det minste det ikke blir så ille som sist da det var tvillinger.. også håper jeg det går over om ikke så altfor lenge. Jeg fatter ikke Hvordan jeg skal greie å gå på jobb sånn..:stop:
 
Jeg har vært ekstremt kvalm hele denne uken, kvalme som kommer og går hele dagen. I natt våknet jeg 0230 og 0500 og var kjempe kvalm. Lest at aktivitet kan hjelpe mot kvalme, så I dag Stod jeg opp tidlig, gikk på trening til tross for at det satt langt inne. Har også gått en lang tur. Kjenner kvalmen/uggenheten ligger på lur, men virker nesten som jeg har klart å holde den litt i sjakk ved å være opptatt. Har også spist hver 2-3 time.
Men samtidig tenker jeg «hva hvis noen er galt», siden formen er litt bedre i dag. Men er vell naturlig at symptomene svinger litt?
 
I en ukes tid har jeg bare vært litt uggen, noe småkvalm. Men i dag har det virkelig tatt seg opp. Har brekt meg og kastet opp det lille jeg har spist. Husker dette fra de to andre gangene også, er 6 uker i morgen så det er vel "i rute" :depressed:

Håper i det minste det ikke blir så ille som sist da det var tvillinger.. også håper jeg det går over om ikke så altfor lenge. Jeg fatter ikke Hvordan jeg skal greie å gå på jobb sånn..:stop:
Samme her... Har lagt hele helgen! Eneste jeg har tenkt på i dag er: «Herregud, i morgen er det jobb, hvordan skal dette gå».... Er 6+2 i dag.. :wacky:
 
Samme her... Har lagt hele helgen! Eneste jeg har tenkt på i dag er: «Herregud, i morgen er det jobb, hvordan skal dette gå».... Er 6+2 i dag.. :wacky:
Utrolig slitsomt.. Jeg har løsningen for i morgen iallefall, siden både jeg og barna har blitt såpass forkjøla i går og i løpet av dagen at de må bli hjemme fra bhgen i morgen. Men det blir ikke akkurat ideelt for meg om jeg er like kvalm som i dag:bag: men bedre enn jobb.. hva tenker du å gjøre ifht jobb i morgen?
 
Utrolig slitsomt.. Jeg har løsningen for i morgen iallefall, siden både jeg og barna har blitt såpass forkjøla i går og i løpet av dagen at de må bli hjemme fra bhgen i morgen. Men det blir ikke akkurat ideelt for meg om jeg er like kvalm som i dag:bag: men bedre enn jobb.. hva tenker du å gjøre ifht jobb i morgen?
Nei, ser den! Jeg aner fremdeles ikke. Må bare prøve å dra. Skal til legen min på onsdag, får se hva hun sier.
Men dette er jammen ikke lett, har ikke lyst til å bli sykemeldt helt enda heller :(
 
Nei, ser den! Jeg aner fremdeles ikke. Må bare prøve å dra. Skal til legen min på onsdag, får se hva hun sier.
Men dette er jammen ikke lett, har ikke lyst til å bli sykemeldt helt enda heller :(

Fint å høre med legen også. Jeg må få bestilt meg en legetime. Håper i så fall en eventuell sykemelding ikke trenger å vare så lenge. Men man vet jo ikke. Lykke til i morgen!:depressed: ;)
 
Sitron , spis en båt! For meg er det borte på 1-2 min, ulempen er at jeg må ligge stille etterpå for å ikke bli kvalm igjen
 
Alltid dukket vann med en sitronsprut fra en sånn sitronflaske når jeg har vært kvalm, å det fungerer det:) Ellers syns jeg taffel med smak har hjulpet en del her
 
Iskaldt vann med masse isbiter og sitronbåter er det eneste jeg klarer å drikke om dagen. Vet ikke om det egentlig lindrer kvalmen, men får ihvertfall i meg væske på den måten. Ellers går d mye i grovbrød med salat og hvitost. Alt byr meg egentlig imot.
 
Back
Topp