Tips mot kvalme???

Bkno0568692

Andre møte med forumet
Hei ! Er det noen som har gode tips mot kvalmen ? Har kun spydd 1 gang, men er uggen/dårlig gjennom hele dagen (av og på).
 
Jeg har funnet ut at hvis jeg klarer å fylle på bittelitt hvert 15 minutt, så holder jeg den stabil, går det lenger blir det ikke noe hyggelig :nailbiting: jeg elsker frosne druer, så har fryst ned en del og spiser 2-3 druer i kvarteret for å overleve :yuck:
 
Sniker. Små, hyppige måltider, væske hyppig i små mengder. Ellers: Postafen :joyful: Reseptfri reisesyketabletter du får på apotek, trygt å ta for gravide (tryggmammamedisin.no).Funket for meg, tipset om det til nabo som fortsatt var kvalm i uke 20 og det har funket for henne siden. Virker ikke det og kvalmen er skikkelig ille over tid kan du spørre fastlege om resept på kvalmestillende. Postafen virker ikke for alle, men verdt forsøket!
 
Når jeg var gravid forrige gang, var det eneste som funket å spise noe nesten hele tiden (føltes det som). Småsnacke 2-3 ganger i timen.
 
Småsnacke er tingen. Jeg hadde saltkjeks med meg hele tiden overalt. Men dersom det gikk mer en 20 min mellom saltkjeksene måtte jeg bare lokalisere nærmeste toalett for å kaste opp.
 
Jeg føler magen roer seg når jeg drikker/ sipper litt kald appelsinjuice!
 
Cola ( ja , den med sukker , huff)

Boller

Salte kjeks

Lakrisdrops

Ikke det sunneste , men tar toppen av kvalmen
 
Armbånd man kjøper på apoteket. Dersom man plasserer de rett på håndleddet funker det som gull.
 
Back
Topp