Tips mot kvalme?

Beibii

Glad i forumet
Januarlykke 2020
❄️ Januargull 2023 ❄️
Noen som har en mirakelkur mor kvalme?
Jeg har som tidligere nevnt vært kvalm siden 5 dpo og er i dag 5+3. Kvalmen blir sterkere av aktivitet, men den kommer og går utover dette også. I helga skal jeg i to konfirmasjoner og jeg gruer meg nå, kjenner jeg. Jeg har googlet, men finner ikke helt det jeg ser etter.

Ingen mirakelkur tror jeg:joyful: Spise ofte og lite. kanskje ha litt saltstenger på lur, for det er ofte noe salt hjelper;)

For min del funker det å holde på med noe, men hvis du blir kvalm av aktivitet så funker nok ikke det.. å få i seg mat er superviktig ellers blir alt tull. Drikke isvann har også hjulpet for meg.. Lykke til...

Jeg var mye kvalm med førstemann og kastet opp en del. Jeg måtte spise svært ofte, unngå varm mat og rett og slett legge meg nedpå ganske ofte. Jeg er bare 4 + 2 og kvalmen har ikke startet ennå, men jeg gleder meg IKKE. Håper du finner noen tips som funker for deg!

Jeg var mye kvalm sist graviditet.. Det hjalp bittelitt med seabands (du får dem på apoteket) og de er helt sikre for gravide. Ellers så sa legen at jeg kunne bruke postafen, men jeg vet det er ikke anbefalt med legemidler mot kvalme i svangerskapet. Brukte den kun når jeg virkelig var nødt til det.. pluss at man blir enda mer søvnlig av den :bored:

Jeg var kvalm fra uke 7 til 14 omtrent med førstemann. Kastet ikke opp, men var kvalm av og på hele døgnet. Det skal sies at kvalme er det verste jeg vet så jeg lå mye rett ut med bøtte ved siden av meg. Håper inderlig jeg slipper denne gangen.

For meg hjalp det å kutte ut fett/søtt. Klarte ikke å få det ned. Sov også mer enn vanlig.

Spiste tørre grove knekkebrød, drakk mye vann (gjerne med sitron/appelsin/lime etc), spiste bær, frukt, salater, meloner, hjemmelagde smoothies etc.

Kaffe gikk heller ikke ned, men sitronte, ingefærte, bringebærte, urtete o.l. var greit.

Takk for tips! Jeg får starte på toppen å jobbe meg gjennom lista. Herregud, for et styr.. blir sliten av denne kvalmen som kommer i tide og utide.. gikk forsåvidt ok i dag. Var "bare" kvalm under middagen og talene, så roa det seg. Kjennes ut som det driver å bygger seg opp til ny runde nå da.

Dere med kvalme, er dere på jobb selvom dere er veldig kvalme evt. hvordan løser dere dette?? Jeg har nemlig fått denne "herlige" kvalmen, og i dag har jeg liggi rett ut i senga i hele dag, jeg føler meg nemlig veldig fyllesyk...

Dere med kvalme, er dere på jobb selvom dere er veldig kvalme evt. hvordan løser dere dette?? Jeg har nemlig fått denne "herlige" kvalmen, og i dag har jeg liggi rett ut i senga i hele dag, jeg føler meg nemlig veldig fyllesyk...

Jeg driver å skriver hovedoppgave for tiden, så jeg har ingen krav over meg utover egen disiplin og tidsskjema, så det er godt! Eller "godt".. kvalmen er der og jobben må gjøres.

Noen som har prøvd seaband fra apoteket mot kvalmen?

Jeg hadde mye kvalme fra rundt 5+1, da bygde det seg sakte men sikkert opp utover dagen og var til tider helt jævli på kvelden...fant inget som hjalp:hungover: heldigvis har det blitt mindre nå siste dagene, eneste er at det kan komme som kastet over meg, og ofte i upassende sammenhenger: middag hos svigers, nydelig mat...jeg spiste og koste meg, helt til midt i måltidet stoppet det helt opp og maten vokste i munnen på meg:wtf: og svigers vet ikke om graviditeten enda...måtte bare jukse det til:laughing014
Håper du slipper kvalmen etterhvert, det er tungt når det er slik

Ja :( jobber 100%

Jeg er kvalm og har kastet opp 4-5 ganger før lunsj denne uken på jobb... kvalmen roer seg gjerne i 14 tiden, men før det er jeg sliten og uvel. Sliter med konsentrasjonen... det er slitsomt, men jeg tenker at det går Ok enn så lenge.

Med første måtte jeg gå rundt med mariekjeks i veska overalt + ha det på nattbordet. Var det eneste som hjalp når kvalmen kom snikende

når jeg var kvalm nå rundt EL så var det så gale at jeg måtte stoppe bilen. Kjøpte meg noe salt chips tørre salte kjeks og cola. Er det som har hjulpet meg. Men har jo ikke hatt svangerskap kvalme. Bare hormonell kvalme så kan være d ikke fungerer for dere.

Jeg synes det hjelper å spise ofte. Har heldigvis hatt veldig lyst på frukt, bær og grønnsaker, så spiser det jevnt gjennom arbeidsdagen. Er deilig å spise noe som smaker friskt! Spiser kjeks og drikker iste på senga før jeg står opp om morgenen. Har ikke kastet opp, og kvalmen er levelig så lenge jeg spiser jevnt og trutt.

Back
Topp