Tips mot kvalme?

Melonen

April 2013s Støttespiller
VIP
Jeg føler knapt jeg fungerer om dagen for de andre ungene, er sinnsykt kvalm[emoji17] er bare 6+4, så jeg vet det blir værre i ukene som kommer noen som har noen gode tips for å lette kvalmen? Bruker allerede seabands , aner ikke om de hjelper eller ei, men tørr ikke ta de av[emoji85]
 
Følger denne! Føler meg helt udugelig. Og jeg trengs på jobb, siden jeg er den eneste som gjør min jobb atm.. Kjøpte meg seabands i går, føler at de hjelper litt - men ikke så mye som jeg hadde håpet. Så jeg tør ikke ta de av jeg heller :p
 
Ligg helt i ro og ikke snakk har fungert passe bra for meg:yuck: Håper noen har bedre forslag:bag: Hvor får man kjøpt seabands?
 
Seaband funket ikke for meg, var mer irritrrende (som å ha på en stram hårstrikk på håndleddet) enn til glede :(
 
Seabands og ingefærtabletter funker for noen. Jeg bruker det, men synes egentlig det ikke har noen virkning. B6-vitaminer (pyridoksin) 40mg morgen og kveld fungerer for noen. Jeg tar det, men er fortsatt veldig dårlig. Kaster ikke opp så mye enda, så kanskje har det en liten virkning? Ellers så har jeg alltid salte kjeks ved senga, og jeg spiser små hyppige måltider (ca hver halvannen time). Og så ligger jeg mye helt i ro. Er uansett veldig kvalm, men klarer å holde på det meste av maten foreløpig :) Kjenner også på dårlig samvittighet ovenfor sønnen min. Ikke noe særlig det der [emoji173]️ Jeg har forresten Postafen og Afipran liggende, men brukes lite. Førstnevnte hjalp ikke på kvalmen, men for noen er det god hjelp. Afipran hjelper en smule.
 
Ingefærbrus og hveteboller tar de verste toppene på jobb. Så gjelder det å ligge når jeg kommer hjem. La mannen ta seg av barn, evt la barn ligge sammen med meg på sofan og se Barne-TV. Ikke ha dårlig samvittighet for å passe på deg selv noen uker nå, du skal tross alt produsere verdens beste gave, et søsken til barna! Hvor fantastisk er ikke den innsatsen? ❤️
 
Har dessverre ikke noe som hjelper mot kvalmen, men for å få i meg væske kjøpte jeg inn 2 kg isbiter, fyller glasset med det og drikker enten iste eller vann. Det må hvertfall være ISkaldt.. I tillegg har jeg kjøpt inn maaasse forskjellig saftis. Det får jeg lett i meg :) Ellers spiser jeg kanskje litt for sjeldent, men jeg får plutselig lyst på noe spesielt, og da må mannen bare dra på butikken :p Her spiser jeg bare det jeg har lyst på hver dag. Har ikke funket med seabands eller salte kjeks her :/ Lykke til!! Viktigst av alt: Ta det med ro! Men frisk luft hjelper også :)
 
Når kvalmen er som verst er det ingenting som fungerer for meg, men har et par triks mot "småbygene". Iskaldt vann med isbiter og sitronskive, salt Potetgull (Sørlandschips, Totenflak og French Fries), fersk ingefær, eple eller appelsinjuice med ingefær, saftis, fullstendig stillhet og hvile.
 
Sea band holder oppkast unna for meg, men tar ikke bort kvalmen. Jeg liker også iskald drikke. Og fått dilla på røde store druer. Ellers må jeg spise jevnlig, men det går gjerne noen timer mellom hver gang, mulig jeg ikke spiser ofte nok. Kan ikke vente til kvalmen gir seg, dette har vært mye verre enn jeg hadde forestilt meg.
 
Det som fungerte for meg var iskald, søt drikke. Drakk endel iste. Og fet mat. Fråtset på burgerking noen ganger. Kvalmen har ikke kommet enda denne gangen, men jeg kjenner at det bygger seg opp nå.
 
Små spising hele tiden funker her , kvalmen er der da også altså men ikke så intens som når jeg spiser mye og sjeldent eller ikke spiser.
 
Småspising samt å suge/tygge i meg isbiter demper kvalmen her
 
Ritzkjeks og klementiner er redningen min for tiden
 
Back
Topp