Tips mot kvalme?

lovelylanding

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Er kvalm nesten hele tiden og spyr hyppig enda, ugg, noen tips? At jeg i tillegg blir bilsyk(brukket bena så kan ikke kjøre selv)gjør hverdagen uutholdelig Øvelseskjørt med samboer til for å levere hesten på beite i dag og føler meg helt dritt etter å ha måtte sitte følge med i stedet for å halvdubbe :/

Er kvalm nesten hele tiden og spyr hyppig enda, ugg, noen tips? At jeg i tillegg blir bilsyk(brukket bena så kan ikke kjøre selv)gjør hverdagen uutholdelig Øvelseskjørt med samboer til for å levere hesten på beite i dag og føler meg helt dritt etter å ha måtte sitte følge med i stedet for å halvdubbe :/
Tips som fungerte for meg forrige svangerskap:
- ta det rolig og ikke stress - kastet opp mye om jeg var sliten
- spis lite og ofte: knekkebrød med ost og eple var det eneste jeg fikk i meg en periode
- unngå søte ting/sukker
Hos meg gikk det over i uke 16-17 sist, denne ganger er jeg ikke like plaget

Finn ut hva som funker for deg - tror det er veldig ulikt!

Plaget ennå jeg også, 18+0. Ligger mye i ro, det hjelper. Null stress så har jeg det greit, er dermed sm 100%. Prøvde å jobbe litt forrige uke, resulterte i oppkast før, på og etter jobb, samt hele dagen etter den 3. arbeidsdagen. Funker ikke for meg med 2 barn. Så første bud er sykemelding egentlig. Andre bud er legg deg ned. Så får vi håpe de gir seg i god tid før ungen er ute.
Ang mat så må jeg bare tvinge i meg ting som er bra for meg. Blir alt for lite men noe er det i hvertfall

Her hjelper det å ta det med ro, unngå å bli altfor sliten. Jobber derfor litt kortere dager ..

Spise lite og ofte er ikke noe for meg, skal noe med mat funke må jeg ha noe i munn hele tiden ... :-/

Back
Topp