Tips mot kvalme?

Viskelaer123

Forelsket i forumet
Jeg ble kvalm for ett par dager siden, men det var ingenting sammenlignet med nå. Er på nippet til å kaste opp, og det er sånn hele dagen [emoji24] er 6+1. Eneste som hjelper for en liten stund er mat, men kan jo ikke gå å trøkke i meg hele dagen heller [emoji85]

Jeg har fått afipran av legen min. Jeg brakk meg konstant forrige uke. Er fortsatt kvalm , men har sluttet å brekke meg heletiden.

Jeg hadde hyperemesis sist. Slet noe voldsomt. Noen tips:

Kvalmestillende daglig: postafen, afipran. Hjelper mye/litt for noen, i mitt tilfelle var kvalmen så ekstrem at den gjorde meg kun trøtt og sliten. Brukte det lenge. Var når jeg sluttet på det at jeg skjønte hvor mye det amputerte formen. Men hvis det hjelper, er det absolutt verdt det.
Akupunktur: hjalp litt
Sea band: gikk med de konstant. Følte det hjalp litt. Eneste gangene jeg tok det av var når jeg dusjet
Ingerfær: kapsler eller fersk i te/kaldt vann

Og mitt aller beste tips:
Ha en pose med saltstenger på nattbordet. Spis noen slike FØR du går ut av senga, helst før du i det hele tatt beveger deg om morgen. Det hjalp mye for meg. Var ødelagt hvis jeg ikke fikk i meg noe slikt på morgen.
Og ellers, spis ofte! Helst annenhver time.
God bedring. Kvalme og oppkast er den verste plagen spør du meg :/

Jeg hadde hyperemesis sist. Slet noe voldsomt. Noen tips:

Kvalmestillende daglig: postafen, afipran. Hjelper mye/litt for noen, i mitt tilfelle var kvalmen så ekstrem at den gjorde meg kun trøtt og sliten. Brukte det lenge. Var når jeg sluttet på det at jeg skjønte hvor mye det amputerte formen. Men hvis det hjelper, er det absolutt verdt det.
Akupunktur: hjalp litt
Sea band: gikk med de konstant. Følte det hjalp litt. Eneste gangene jeg tok det av var når jeg dusjet
Ingerfær: kapsler eller fersk i te/kaldt vann

Og mitt aller beste tips:
Ha en pose med saltstenger på nattbordet. Spis noen slike FØR du går ut av senga, helst før du i det hele tatt beveger deg om morgen. Det hjalp mye for meg. Var ødelagt hvis jeg ikke fikk i meg noe slikt på morgen.
Og ellers, spis ofte! Helst annenhver time.
God bedring. Kvalme og oppkast er den verste plagen spør du meg :/

Tusen takk for gode tips og råd. Min mor slet med hyperemesis i begynnelsen av svangerskapene sine (heldigvis ikke hele) og ble innlagt pga det.. håper ikke det blir like gale for meg. Syns allerede at det går utover hverdagen. Kaster opp morgen og kveld :(

Jeg har alltid sitronvann i kjøleskapet i disse tider... kvalmen har ikke slått til hos meg enda men jeg venter den snar vil jeg tro... !
Har også kjøpt inn seaband,kjeks til nattbordet og skal kjøpe ingefær fersk. Har tabletter også

Den kommer snikende her (4+4). Uggen hele formiddagen, helt fin på ettermiddagen. Pleier å komme for fullt i uke 6, med oppkast hver morgen, så venter spent. Godt jeg har påskeferie hele uke 7! Godt planlagt [emoji23]

Jeg har alltid sitronvann i kjøleskapet i disse tider... kvalmen har ikke slått til hos meg enda men jeg venter den snar vil jeg tro... !
Har også kjøpt inn seaband,kjeks til nattbordet og skal kjøpe ingefær fersk. Har tabletter også

Drakk ingefærte igår med fersk ingefær, tror det hadde en effekt for var ikke noe kvalm utover kvelden igår. [emoji1]

Eg var ekstremt kvalm sist svangerskap. Var kvalm hele dagen og spydde 1-5 ganger for dagen! Gikk opp 7 kg! I og med sønnen min veide 4 kg, og en kjempestor morkake og MYE vann, så sier de at eg egentlig tok av og at han stjelte alt eg hadde av inntak. Eg husker at mandler hjalp meg innimellom. Love hearts. Lakris. Ingefærte. Riskaker. Seaband. Akupunktur. Noen ganger funket prostafen. Eg fikk muskelkramper av afipran. Håper det går over snart ❤️

Eg var ekstremt kvalm sist svangerskap. Var kvalm hele dagen og spydde 1-5 ganger for dagen! Gikk opp 7 kg! I og med sønnen min veide 4 kg, og en kjempestor morkake og MYE vann, så sier de at eg egentlig tok av og at han stjelte alt eg hadde av inntak. Eg husker at mandler hjalp meg innimellom. Love hearts. Lakris. Ingefærte. Riskaker. Seaband. Akupunktur. Noen ganger funket prostafen. Eg fikk muskelkramper av afipran. Håper det går over snart [emoji173]️

Takk for tips[emoji173]️ ingefær er det eneste som hjelper nevneverdig.. blir første og siste gangen [emoji23]

Skriver under på lakris lovehearts og bio q fra q meieriet den med skogsbær, starta dagen med et glass av den sist, det holdt kvalmen i sjakk :stop: håper den holder seg unna denne gangen:yuck: håper deg forsvinner for deg snart enig i at det er det verste :smiley-ashamed004

Huff, først og fremst il jeg bare si at jeg føler med deg:-/ Kvalme er helt for j*****! Ha litt salte kjeks på nattbordet og spis litt før du står opp av senga. Postafen kan hjelpe litt. Noen har stor bedring av Afipran. Ingenting funker for meg. Har i alle tre tidligere graviditeter slitt med hyperemesis. med jentene varte det fra uke 6-21 og med gutten fra uke 6-13. Var sengeliggende og kastet opp dag og natt... Håper jeg kan slippe det denne gang.

Huff, først og fremst il jeg bare si at jeg føler med deg:-/ Kvalme er helt for j*****! Ha litt salte kjeks på nattbordet og spis litt før du står opp av senga. Postafen kan hjelpe litt. Noen har stor bedring av Afipran. Ingenting funker for meg. Har i alle tre tidligere graviditeter slitt med hyperemesis. med jentene varte det fra uke 6-21 og med gutten fra uke 6-13. Var sengeliggende og kastet opp dag og natt... Håper jeg kan slippe det denne gang.

Off, jeg er glad det ikke er hypermesesis, jeg blir bedre av å få i meg mat. Men det slår ikke feil selv om jeg spiser saltstenger før jeg står opp, må rett til toalettet og kaste opp. Så kan vel kvalmen beskrives som at jeg er konstant fyllasyk fra morgen til kveld.. :(

Seaband! Har brukt de i 2 dager, og jeg kjenner stor forskjell. Før var alt et ork, og det eneste jeg tenkte på var mat, måtte spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk. Kanskje litt tidlig å trekke konklusjoner ennå, men synes i alle fall at de 2 siste arbeidsdagene har vært mye lettere[emoji4]
De er ikke behagelige å ha på over lengre tid, men heller det enn kvalme!..

Seaband! Har brukt de i 2 dager, og jeg kjenner stor forskjell. Før var alt et ork, og det eneste jeg tenkte på var mat, måtte spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk. Kanskje litt tidlig å trekke konklusjoner ennå, men synes i alle fall at de 2 siste arbeidsdagene har vært mye lettere[emoji4]
De er ikke behagelige å ha på over lengre tid, men heller det enn kvalme!..
Tar du de av om natten?

Off, jeg er glad det ikke er hypermesesis, jeg blir bedre av å få i meg mat. Men det slår ikke feil selv om jeg spiser saltstenger før jeg står opp, må rett til toalettet og kaste opp. Så kan vel kvalmen beskrives som at jeg er konstant fyllasyk fra morgen til kveld.. :(
Jeg spiste mye ritz kjeks og grønne granny smith epler. Saltstenger får en rar bismak, synes jeg. Stakkars, får så vondt av deg. Kvalmen når man er gravid blir så pokkers intens[emoji33] Begynner nok å spy når jeg runder uke 6 igjen, men lov å håpe jeg ikke gjør det[emoji4] hvertfall at jeg unngår å spy 50 ganger i døgnet.

Tar du de av om natten?

Disse 2 dagene har jeg kun brukt de på jobb, tar de av en stund etter at jeg har kommet hjem, da de har vært litt ubehagelige etter mange timer på. Da går det en time eller to så kommer kvalmen sigende igjen. Men så lenge guttungen er i seng og jeg bare skal ligge på sofaen frem til leggetid, så går det greit[emoji12]
Legger de på nattbordet, og tar de på en liten stund før jeg står opp om morgenen..

Disse 2 dagene har jeg kun brukt de på jobb, tar de av en stund etter at jeg har kommet hjem, da de har vært litt ubehagelige etter mange timer på. Da går det en time eller to så kommer kvalmen sigende igjen. Men så lenge guttungen er i seng og jeg bare skal ligge på sofaen frem til leggetid, så går det greit[emoji12]
Legger de på nattbordet, og tar de på en liten stund før jeg står opp om morgenen..
Okei☺️ Er så redd for å bli superkvalm. Jeg har sånn angst for det... og å kaste opp... pluss at gutten vet ikke om graviditeten enda og jeg kommer til å måtte forklare han hvorfor mamma er så dårlig om jeg blir det. Og det vil jeg ikke enda... vanskelig situasjon.... men har båndene liggende klare så håper de virker for meg også! Har de på hele døgnet om jeg må!

Back
Topp