Tips mot kvalme?

Lykkemamma93

Forelsket i forumet
Junilykke2018
Er 6 uker på vei og sliter med å være uggen og kvalm. Bare ved å gå inn på kjøkkenet gjør at jeg brekker meg (ikke fordi det er skittent, men tanken på at det er matvarer der er nok til at jeg brekker meg.) Er mest kvalm på morgenen og kvelden :confused2

Har noen tips å komme med? :thumleft

Det som hjelper best hos meg akkurat nå er små, veldig hyppige måltider. Kan ikke være sulten, men heller ikke stappmett.

Klementiner:love7 Sitrondrops, spis noe før du står opp og beveger deg..

Jeg kunne IKKE spise sånne ting da ble jeg verre. Så prøv deg frem ;)

Men ja spis f eks en tørr kjeks eller noe før du går ut av senga.

Sitronvann funka for meg, men appelsin, klementin eller appelsinjuice ble bannlyst her. Tålte ikke lukta en gang :(

Jeg var rå dårlig i forrige svangerskap. Ja, fantes nok noen som var mye bærte. Men jeg fungerte veldig dårlig. Bodde ved doskåla. For å ikke å kaste opp måtte jeg spise 1 banan før jeg stod opp fra senga og det med en gang jeg var våken. (Skulle helst ha gjort det før xD) og noen ganger Kaptein kjeks. For dem er så tørr og har ikke noe smak.

Så var det å små spise gjennom hele dagen for å holde dette i sjakk. Sånn gikk det til uke 12. På slaget uke 12. Da var kvalmen borte.

Jeg var 100% sykemeldt først og så 50% de siste ukene av 1 trimester.

Jeg måtte spise søte frukter som nektarin og plommer. Ect.

Kvalmen kom i uke 4 + siste sånn helt ekstremt. Er ca der nå. Satser på å slippe unna lettere. Har kjøpt med seaband på apoteket. Og dem er magisk! Uten dem er jeg ganske så kvalm ! Med dem er jeg et menneske man kan leve med xD
Anbefales ! Skjønner ikke at jeg ikke har hørt om det sist.

Takk for tips jeg har vært veldig skeptisk til seaband men fy så deilig å slippe kvalmen og dem hjalp jo omtrent med en gang[emoji1305]

Back
Topp