Tips mot kvalme?

Høstbarn2017

Betatt av forumet
Noen som var tips mot kvalme sånn man kan få ned noe mat?
Synes brød og knekkebrød/middag.. mister liksom lysten på det og blir bare mer kvalm [emoji14] Frukt kan vel kanskje hjelpe ?

Nå er vel ikke jeg den som har vært mest plaga med kvalme, men har hatt noen bølger i ny og ne. Jeg synes det hjelper med syrlig frukt eller juice. Riskaker funker faktisk best, selv om det er fryktelig lite fristende..

Epler, men hjelper ikke lenge. Føler at jeg bare spiser og spiser, men kvalmen kommer tilbake. Gruer meg når oppkasten kommer for fult. Kastet opp for første gang i går kveld. Er helt gira på fleskepølse om dagen, skikkelig sundt! I dag startet jeg med salt kjeks kl 5:00 i dag tidlig, blir fortsatt dårlig.

Last edited:
Bringebær fungerer her, eller får til å spise det iallefall.. og farris lime, pluss medisin og masse hvile.

Veldig varierende hva jeg makter av mat, men de gangene det er noe som frister, skynder jeg meg å lage/ut å kjøpe. Viktigste å få i seg mat!

Farris, epleskiver med kanel på, varmt vann med ingefær og kanel, rista loff med smør, ritzkjeks og appelsin. Får rista loff med smør på senga hver morgen når mannen står opp, deg hjelper å få noe i munnen med en gang.

"Seaband" sånne du har på håndleddet mot reisesyke. 150-isj på apoteket. Båndene har en kule som skal presse på akupressur-punkter. Får litt vondt på håndleddet, men overlever jobb&fritid fint, så det er det verdt :)

Bare ikke la meg selv bli sulten så går det fint for meg, med en gang jeg blir sulten så blir jeg kvalm.

Back
Topp