Tips mot kvalme

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Har fått en ny hverdag takket være legen. B6 vitamin og postafen anbefales. Hadde faktisk 14 timer uten kvalme i går. Utrulig herlig. Har i dag fått phenergan bare for å prøve å se om absolutt all uggenheten forsvinner. Kontakt legen, siden det finnes hjelp:):)
 
Jeg spurte legen i dag, og han anbefalte meg å ikke ta noe kosttilskudd utover det som er i de gravid-boksene. Testet for vitaminmangel også, da. Kan jeg spørre om du har fått noen annen beskjed? Jeg trodde b-vitaminer bare ble skilt ut av kroppen om en tok for mye?
 
Jeg spurte legen i dag, og han anbefalte meg å ikke ta noe kosttilskudd utover det som er i de gravid-boksene. Testet for vitaminmangel også, da. Kan jeg spørre om du har fått noen annen beskjed? Jeg trodde b-vitaminer bare ble skilt ut av kroppen om en tok for mye?
Svaret du har fått kan jo avhenge av spm du stilte. Dersom du stilte spm om kosttilskudd er det nok naturlig at man får i seg nok vitaminer i de boksene. Men jeg stilte spm om å få noe for ekstrem kvalme, og da fikk jeg beskjed om å prøve å ta B6 vitamin og postafen til kvalmen gir seg etterhvert i svangerskapet:) Velger å stole på legen. Har i tillegg googlet litt, og det står flere plasser at B6 kan fungere på kvalmen:)
 
Svaret du har fått kan jo avhenge av spm du stilte. Dersom du stilte spm om kosttilskudd er det nok naturlig at man får i seg nok vitaminer i de boksene. Men jeg stilte spm om å få noe for ekstrem kvalme, og da fikk jeg beskjed om å prøve å ta B6 vitamin og postafen til kvalmen gir seg etterhvert i svangerskapet:) Velger å stole på legen. Har i tillegg googlet litt, og det står flere plasser at B6 kan fungere på kvalmen:)
Jeg sa jeg hadde hørt at b6 og postafen kunne hjelpe mot kvalme, og lurte på om det var noe i veien for det siden jeg var veldig kvalm forrige gang jeg var gravid, men han snakket likevel om kosttilskudd. Kan vente litt, er ikke like ille som sist så får jeg heller gå tilbake :)
 
Var hos legen idag. Fikk phenergan, men viser seg jeg ikke kan ta de sammen med min faste medisin. Så da er jeg like langt. Noen som har hatt effekt av bare b6?

Og hva gjør dere som går på phenegan? Er varseltrekant på de :/
 
Var hos legen idag. Fikk phenergan, men viser seg jeg ikke kan ta de sammen med min faste medisin. Så da er jeg like langt. Noen som har hatt effekt av bare b6?

Og hva gjør dere som går på phenegan? Er varseltrekant på de :/
Kanskje du kan ta postafen? Har tatt postafen og B6 i over en uke nå, har fungert fint. Blitt veldig mye bedre. Men vet ikke hva som har fungert siden jeg har tatt begge deler.
 
Var hos legen idag. Fikk phenergan, men viser seg jeg ikke kan ta de sammen med min faste medisin. Så da er jeg like langt. Noen som har hatt effekt av bare b6?

Og hva gjør dere som går på phenegan? Er varseltrekant på de :/
Blir du trøtt? Forsøkte meg en ettermiddag på det, men ble så ekstremt trøtt.
Blir syyykt trøtt; så er sykemeldt i 3 uker pga det...men heller trøtt enn den forbanna kvalmen si æ bare;):):)
 
Blir syyykt trøtt; så er sykemeldt i 3 uker pga det...men heller trøtt enn den forbanna kvalmen si æ bare;):):)
Ok. Mistenker at kroppen har blitt vant til postafen siden begynte å kjenne meg kvalm igjen i går, og den er ille nå. Men kan ikke sykemelde meg heller.
 
Ok. Mistenker at kroppen har blitt vant til postafen siden begynte å kjenne meg kvalm igjen i går, og den er ille nå. Men kan ikke sykemelde meg heller.
Alle kan da sykemelde seg?? Håper det blir bedre etterhvert...evt gå til legen å få phenergan:) som e sier; bedre trøtt enn kvalm❤
 
Negative med postafen er at man ikke bør kjøre bil etter å ha tatt det. Og jeg ble himla trøtt.. så trøtt at jeg sovna sittende.
Jeg krysser fingrene for at denne kvalmen for seg etter uke 12.
 
Negative med postafen er at man ikke bør kjøre bil etter å ha tatt det. Og jeg ble himla trøtt.. så trøtt at jeg sovna sittende.
Jeg krysser fingrene for at denne kvalmen for seg etter uke 12.
Samme med phenergan. Varseltrekant på de.
 
Back
Topp