Tips mot kvalme

Bkno3650482

Andre møte med forumet
Hei jenter,
Jeg er 7 uker på vei, og kvalmen tar helt av! Har dere noen tips mot kvalme?
Jeg ble anbefalt ingefærte med sitron (mulig det hjelper, men ingefær er ikke akkurat favoritten).

Ikke så mange tips. Jeg er mildt rammet, da hjelper det delvis med et par salte kjeks tidlig på morgenen.

Jeg har ikke vært noe særlig kvalm denne gangen, til min store glede ! Hvis jeg spiser noe søtt derimot, da kommer kvalmen. Så jeg holder meg unna alt søtt :)

Føler med deg. Jeg har kastet opp i to uker. Heldigvis klarer jeg å holde på noe. Hold deg borte fra fet mat. Ha nøtter og tørre kjeks og farris tilgjengelig. Gjerne litt frukt, druer appelsin Osv. Små måltider med korte mellomrom mellom hver. Ikke stress. Håper den forsvinner snart!

Jeg har begynt å kjenne på kvalmen og synes sitrus er bra. Appelsinjuice,kiwi,te(varmt vann med sitron) og bringebær Biola :)

Når begynete kvalmen for alvor for dere som er plaget?
Jeg husker så lite (er vel en mening med det...) fra tidligere svangerskap! Men føler kvalme er en av de snikende, kommende symptomene nå... Er straks i uke 5.

Fekk tips om å drikke litt Sprite om morningen. Der er jo helt på trynet å drikke brus når en nettopp har våkna, men det hjelper faktisk!

Min begynte i uke 5, nå er jeg 8+4. Drikk litt hele tiden. Stress og at du blur sliten, gjør deg kvalmere. Og spis ofte. Jeg må spise 3 ganger i timen. Jeg spyr mest på kveldene nå, håper det snart går over....

Å spise plommer og epler holder det i sjakk nå. Da det var på det værste hjalp ingenting.. Men søvn og hvile hjelper! Begynte uti uke 5 hos meg.

Jeg må starte dagen enten med salte kjeks eller en tørr hvetebolle. Det er det eneste jeg får ned på morgenen, og trenger å ha noe i magen for å kontrollere kvalmen. Ellers blir jeg mer kvalm jo mer sliten jeg er, så prøver å få nok søvn om natten :)

Når begynete kvalmen for alvor for dere som er plaget?
Jeg husker så lite (er vel en mening med det...) fra tidligere svangerskap! Men føler kvalme er en av de snikende, kommende symptomene nå... Er straks i uke 5.
kvalmen begynte i uke 5 og ble skikkelig ille i uke 6. nå er jeg straks uke 8 og føler den avtar. er jo forskjellig for hver enkelt. håper du ikke blir veldig dårlig =)

Ikke erfaring med kvalme selv, men har lest at seaband skal hjelpe litt. Er jo verdt et forsøk :)

Salte kjeks og litt syrlige epler eller annen syrlig frukt og drikke er enklest å få ned når jeg er kvalm.

Sist gang følte jeg at ingenting hjalp. Jeg var kvalm fra uke 7 - 18 og så kom kvalmen litt tilbake mot slutten. Jeg kastet aldri opp, men var skikkelig kvalm hele tiden og jo mer sliten jeg var jo verre ble det. Denne gangen startet kvalmen 6 dpo, men den har ikke tatt av som sist. Jeg er nå 7+3 og er uggen innimellom, men ikke hele tiden. Nå hjelper det å spise, hvis jeg spiser tidsnok og riktig mat. Jeg må spise så jeg blir passe mett, nystekte rundstykker med magert pålegg eller frukt er det beste. Søtt og fet mat gjør kvalmen verre.

fersk appelsin og varmt vann med sitronbiter i, er det som har fungert her. Har mest kvalme om kvelden, kun uvell resten av dagen.

Takk for fine tips!
Biola og Kivi har faktisk hjulpet noe på kvalmen. Det er viktig at barnet får i seg næring, og jeg får derfor veldig dårlig samvittighet når jeg sliter med å spise både frokost lunsj og middag..

Back
Topp