tips mot kvalme?

LilleSpira

Glad i forumet
Jeg er forferdelig kvalm for tiden.
Føler det eneste som hjeler er å ligge helt flatt i sengen.
Nå er klokken snart 12 og kvalmen har begynnt å roe seg litt, men tidligere idag hadde jeg ikke sjangs til å sette meg opp.

Lurer på hvordan jeg skal klare meg på jobb i morgen?
(har hatt ferie siden kvalmen kom) En ting er at jeg skal klare å komme meg gjennom dagen, men jeg vil helst ikke at de skal skjønne at jeg er kvalm heller.. men skjønner ikke hvordan jeg skal få det til..

Noen som har gode tips som kan fungere mot kvalme?

ingefær funker som bare det:)

du får noen kapsler på apoteket som inneholder ingefør og peppermynte, disse kan du ta 1-2 stk i døgnet og hjelper mot lett kvalme... Ellers kan du koke deg te på det samme med fersk ingefær... Spis hver 2 time på kjeks som ikke er søtet og ikke er fettete, spis uansett om du er sulten eller ikke...

takk for tips.

jeg spiser frukost med en gang jeg står opp, og tror det hjelper litt.
prøver også å spise noen ritz kjeks inn imellom.

men føler jeg blir helt slått ut av kvalmen uansett. Brekker meg med en gang jeg prøver å sette meg opp i senga.

skal kjøpe ingefær og prøve det!

men gruer meg til jobb imorra..

Bringebærblad te skal fungere (brukte ikke det sist da jeg ikke fant ut av det før mot slutten).
Ellers kan ingefær hjelpe, men helst fersk.

Her funka salt potetgull :P
Brukte også en del prostafen

ORIGINAL: halt0

Bringebærblad te skal fungere (brukte ikke det sist da jeg ikke fant ut av det før mot slutten).

regner med det er postafen du mener? det står at dette ikke skal brukes under graviditeten med mindre det absolutt er nødvendig osv.. så ville vel kanskje forhørt meg med legen og kanskje heller satset på afipran?

kjeks, lakris, isvann, ingefær

ORIGINAL: Flyvende møllkuler

ORIGINAL: halt0

regner med det er postafen du mener? det står at dette ikke skal brukes under graviditeten med mindre det absolutt er nødvendig osv.. så ville vel kanskje forhørt meg med legen og kanskje heller satset på afipran?

bringebærte skal man heller ikke ta før slutten av svangerskapet

vennina mi tipset meg om kjeks..

hadde en pakke ritz kjeks på soverommmet og spiste 3-4 før jeg gikk ut av sengen=) fungerte (til en vis grense) , slapp mye oppkast med magesyre ogsånn.. =)

Bland Farris og eplenektar!

Back
Topp