tips mot kvalme, og denne vonde sult/kvalm følelsen? :)

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
Ja, som overskriften sier.. noen som har tips til meg? Enten er jeg uggen eller sånn vondt sulten, som igjen gjør meg kvalm.. tar i mot alle tips med stor takknemlighet!!:)

Prøv å spis lite og ofte :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har alltid et eple eller banan i nærheten og tar noen biter av det, syns det hjelper!

Sliter med det samme! Har liten matlyst i tillegg! For meg har det funka med epler, druer og Plommer! Prøver å tvinge i meg litt ordentlig mat til de faste måltidene med varierende hell....

Sliter med det samme... ingenting som frister heller så!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Søvn er alfa omega her mot kvalme.

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Her prøver jeg det meste.. armbånd mot kvalme, ingefærtabletter, kjeks og masse vann.. epler og syrlige frukter får meg ofte til å kaste opp.. men innimellom ikke.. spiser mest toast med ost, pizza med pepperoni, spagetti og kjøttsaus.. altså ting som har litt smak og er varmt.. ristet brød funker også.. jeg er minst kvalm akkkurat når jeg spiser, men den kommer raskt tilbake.. glemmer ikke at jeg er gravid på noe tidspunkt for å si det sånn.. kaste opp kan jeg gjøre når som helst - er liksom ingen rutine på det..

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

For min del hjelper appelsinjuice og mariekjeks. Har ikke sjangs til å få i meg noe særlig fornuftig mat sånn som kvalmen er nå. Ser det er mange som anbefaler frukt; vær obs på store mengder fruktsukker- kroppen registrerer det ikke som sukker og produserer derfor ikke insulin for å bryte det ned og kan dermed føre til økt sjanse for svangerskapsdiabetes. Men da skal det jo være ganske store mengder da

Back
Topp