Tips mot hodepine

Tullemamma

Glad i forumet
Har de siste 24 timene hatt kraftig hodepine. Liker ikke å ta paracet, men nå måtte jeg for jeg holdt ikke ut mer. Problemet er bare at den ikke går bort. Jeg har forsøk å sitte ute i frisk luft, drikke og spise normalt, samt slappe av.
Noen som har andre tips? :-)

Legge deg på et mørkt rom å hvile, kan det være lyset som trigger hodepinen?

Vet ikke. Kanskje. Nå gikk jeg fra bilen og 500 m der det var en liten "bakke" på 10 meter. Da pumper det i hodet..

Jeg tar alltid paracet når jeg har vondt. Jordmor sier at det er ikke farlig i det hele tatt ;)

Jeg tar også Paracet. Ikke farlig, jeg har mange leger i familien. Ikke noe godt å gå med slik bankende hodepine.

Kanskje litt sent svar. Jeg har problem med migrene - noe jeg har slitt med tidligere, men nå kan jeg jo ikke ta migrene medisinen lengre. Det er et slit, spesielt når migrene anfallene har begynt å komme hyppigere og enda sterkere.
Tips jeg har mot hodepine og migrene - som ikke innebærer medisiner:
- Varme behandling av nakke og skuldre. Som en varm dusj, et varmt bad, eller sånn pose en kan varme opp i mikroen, den er gull verdt! (kan fåes tak i på apotek eller slike kost/sunnhets butikker)
- massasje av skuldre og nakke. Gjerne opp fra nakke i hodebunnen også, da mye spenninger kan sitte her.
- drikk nok vann
- hold kontroll på blodtrykket om en har ofte hodepine/migrene
- stress ned (ikke alltid like lett gjort som sagt)
- rullerende bevegelse av skuldrene om spenning kan sitte der :)
- pass på hva du spiser da en del mat kan utløse hodepine og migrene
- hvis hodepinen ikke vil gi seg, finn sengen, mørkt rom og ikke minst en kald klut over pannen er helt fantastisk i smertene!

Håper noen av tipsene kan hjelpe mot hodepine senere. Jeg tar ikke paracet ved hodepine lengre da det har liten effekt. Da tenker jeg at det er bedre at jeg gjør det beste ut av smertene og tar minst mulig medisiner. Men har paracet god effekt, så skal det etter jordmor og lege være helt greit å ta :)

Back
Topp