Tips mot hodepine?

fgme85

Glad i forumet
Julibarna2014
Har hatt veldig mye hodepine hittil i dette svangerskapet og det føles så hååååpløst at man ikke skal ta ibux og paracet (helst ikke). Finnes det noen annen kur mot hodepine enn smertestillende tabletterr?

Jeg må gå meg tur og få luftet hodet når jeg får det. Også må det være ren luft inne. Dvs ikke for varmt og ikke tung luft. Det er utrolig slitsomt altså med hodepine! Sliter med den jeg også..

jeg var hos doktoren i går og da sa jeg at jeg hadde hodeverk, og så trykkte han litt på meg og sa jeg hadde låsning i skuldrene, og fikk henvisning til fysioterapeut, men fant ingen fysio i nærheten så jek gikk til en kiropraktor, fikk time til i morgen, håper det hjelper! hørr med legen din du også:)

Her har jeg måttet ty til paracet noen dager. Er bedre at du tar litt paracet slik at hodet blir bedre enn at det skal bli verre.Er jo ikke snakk om å ta hver dag framover :)

Ellers hjelper det å få i seg nok væske(vann spes.)
Kald dusj,enten hele deg eller bare hodet. Pleier å hjelpe litt her.
Frisk luft.
Mat i magen :)
Kald klut på panna
Sove på kaldt mørkt rom
Lite tv og pc om det er ille

Få sambo til å massere skuldrene ;)

likte lista di esilenot.
Må tilføye svak musikk som er avslappende (jeg liker klassisk til å slappe av)

eg fikk beskjed av legen at eg kunne ta ein fenazon og en paracet. eg sleit veldi me hodepine før eg ble gravid også. ene gangen varte det i 3 mnd. legen tok noen blodprøver men fant ingenting gale. så når det står på verst og ikke vann, tur søvn fungere så tar eg smertestillende

Devina skrev:
likte lista di esilenot.
Må tilføye svak musikk som er avslappende (jeg liker klassisk til å slappe av)

:)emoticon

fgme85 skrev:
Har hatt veldig mye hodepine hittil i dette svangerskapet og det føles så hååååpløst at man ikke skal ta ibux og paracet (helst ikke). Finnes det noen annen kur mot hodepine enn smertestillende tabletterr?

har hatt veldig mye hodepine jeg og har ikke noe tips og råd til deg desverre. her hjelp bare med søvn

Kan ta paracet...vanlig dose! Eg har slitt veldig med hodepine dette svangerskapet også! Og når eg var til en spesialist innen fosterdiagnostikk sa han det ikke var problem! Han har jobbet i mange år på Haukeland og er også utdannet lege med flere spesialiseringer!
Men alle sier jo forskjellig der!

paracet er ikke noe problem, så lenge man holder seg innen for anbefalt dosering!

Back
Topp