Tips mot halsbrann

Malave

Forelsket i forumet
Utmarsj 2024
Noen som har prøvd noen legemidler med god effekt? Er jo litt div som er lov for gravide å bruke
 
(Sniker fra mai)
Jeg har fått resept på Omeprazol, og det er virkelig som en ny verden. For meg holder det med 1 tablett en gang i uka, og jeg kan spise og drikke som normalt uten å ta noen spesielle hensyn.
 
Last edited:
Jeg har best effekt av Novaluzid tyggetabletter, de smaker og peppermynte og er enkle å få ned! Synes de er tusen ganger bedre enn Gaviscon
 
Tar gaviscon. Spis lite og ofte, ingen store måltider etter middag. Ikke drikk vann, juice, saf. jeg drikker MYE melk :p. Har hørt at mandler kan funke, men har ikke fått prøvd det pga halsbetennelse. Kjenner jeg i allefall gleder meg til å være ferdig!
 
Drikker èin spiseskje eplesidereddik blanda ut saman med eit glas vatn (bruker øko eplesidereddik frå Anglamark, den frå helsekost er også bra). Drikker med sugerør. Tas ved ubehag, dette hjelper alltid. Sjekk også ut kva type matvarer som gir ubehag. Her er mykje kornprodukt èin trigger, hjelper å langtidsheve brøddeig for å avhjelpe fordøyelsen.
 
Omeprazol er helt fantastisk, anbefales!
 
Må vurdere det. Forsøkte titralac uten særlig effekt i alle fall. Tar du 20 mg daglig+
Ja, hver morgen. Er som natt og dag. For min del har det da også hjulpet mot kvalme siden halsbrannen trigger kvalme. Har tvunget i meg Gaviscon både i flytende og tablettform hele svangerskapet og blir jo nesten verre av det mtp smaken og konsistensen :bag:
 
Har nexium men får ikke bruke de I svangerskapet og da kom halsbrann med en gang, suger lakris lakrol og love hearts for harde livet laughing6
 
Oppdatering: begynte med omeprazol (forsøkte titralac først uten effekt) med sykt god effekt! Takk for tips!!
 
Back
Topp