Hva er det og hvordan brukes det?
Det finnes forskjellige typer risvann, man lager dette selv med økologisk ris. Var ei venninne som fortalte meg om risvann,hun hadde sett det på YouTube og syntes det hørtes for godt ut til å være sant. Så hun spurte ei som hun kjente som kommer fra Kina om hun hadde hørt om det, og hun svarte med alle i hjemlandet gjorde det med den største selvfølge og at det derfor de ofte hadde så tjukt og sunt hår. Så prøvde hun det selv og det funka! Hun fortalte det videre til meg en gang vi var på kafé og jeg prøvde det selv, og til min store forbauselse fungerte det.Hva er det?
Det finnes ulike måter å lage det på, og det er bare å Google "rice water for hair". En av måtene er å legge en håndfull ris i en kopp med vann og la det stå med noe over seg i ca 24 timer. Dette vannet tar man i håret og lar være i i ca en halvtime før man skyller det ut. Det er visst mange mineraler og slikt som er godt for håret i ris, og siden det inneholder proteiner gjør det håret sterkere. Og det er jo veldig billig. Dette fungerer forresten ikke som en balsam som mjukner håret men gjør håret sterkere om jeg har forstått riktig