Tips mot forstoppelse ?

Meliz

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Jeg er helt tett og har gørr vondt i magen fordi får ikke kommet på do , så lurte på om noen har tips om noe som kan funke , har prøvd linfrø og det funket så som så , men er det noen som har prøvd DUPHALAC ? :)

Aner ikke hvilke ting du kan spise, men har du prøvd å stimulere området? Ta på deg en hanske, eller kondom fir den sakens skyld, og maser\stimuler oppi der mens du sitter på do og forhåpentligvis kommer det noe.

Jeg vet det høres motbydelig ut, mrn funker på meg :) jeg må rett og slett grave det ut :-/

Eg hadde det I 2 uker etter Fødsel også.. Brukte klyster. Det var det eneste som funket bra på meg

Mye vann,svisker.. prøve å bevege deg en del. Duphalac funker jo på noen,men det vil jo ikke ha noen umiddelbar effekt,tar gjerne et par dager før det virker. Ellers er det som nevnt over her,å stimulere området :)

Okei , kjøpte DUPHALAC i dag så får prøve det, kan gravide ta klyster da ? :) svisker vet jeg jo funker egentlig søren at jeg ikke kjøpte det :p

Linfrø funker også bra. Og det smaker greit i youghurt også. Men pøser du på med fiber, må du huske å drikke mye ellers kan du bli enda hardere i magen.

Har slitt litt med treg mage i svangerskapet og ble utrolig forstoppet etter et par antibiotikakurer i tillegg. Prøvde lactulose, linfrø, biola, svisker, aprikos. Syntes ikke det fungerte i det hele tatt! har funnet ut at det eneste som holder fordøyelsen min i orden er tilskudd av melkesyrebakterier:) har lest at det er bra å ta under svangerskapet i alle tilfeller pga det kan redusere sjansen for allergi:)

Har slitt litt med treg mage i svangerskapet og ble utrolig forstoppet etter et par antibiotikakurer i tillegg. Prøvde lactulose, linfrø, biola, svisker, aprikos. Syntes ikke det fungerte i det hele tatt! har funnet ut at det eneste som holder fordøyelsen min i orden er tilskudd av melkesyrebakterier:) har lest at det er bra å ta under svangerskapet i alle tilfeller pga det kan redusere sjansen for allergi:)
Melkesyrebakterier har jeg også begynt å ta, og det er jo supert for lille i magen også , minsker også veldig sjansen for at baby skal få kolikk :) så håper det skal gjøre susen også , men føler jeg har bruk for en "Rens" før det ordner seg opp , så får håpe DUPHALAC gjør susen i morgen :)

Svisker. 2 spiseskjed linfrø i 1 glass vann. Låt stå i 5-10 minutter drikk det. Hjelper veldigt. Vann drikk massa vætske.

Fikk tips fra JM om å koke svisker (og aprikoser) med vann og kjøre det i stavmiksern. Avkjøl og la stå i kjøleskap. Ta ei skje eller 2, 3,4 :) Kokte svisker fungerer mye bedre enn rett fra posen :) Fungerer som fjell her i allfall.

Fikk tips fra JM om å koke svisker (og aprikoser) med vann og kjøre det i stavmiksern. Avkjøl og la stå i kjøleskap. Ta ei skje eller 2, 3,4 :) Kokte svisker fungerer mye bedre enn rett fra posen :) Fungerer som fjell her i allfall.
Det skal virkelig prøves :) takk for tips ! DUPHALAC var jo helt forferdelig aldri fått så mye luft i magen før :O

Det skal virkelig prøves :) takk for tips ! DUPHALAC var jo helt forferdelig aldri fått så mye luft i magen før :O

Jeg tok en litt for stor dose med duphalac for et par mnd siden.. Hadde så mye luftsmerter at jeg var usikker på om det var en SA på gang. Dritvondt!!

Håper sviskene funker:))

Ikke rart , trodde jeg skulle fly i taket her , var jo helt forferdelig vondt :( Skal teste så fort butikkene er åpnet igjen :D

Fåes kjøpt på apotek? Heter det melkesyrebakterier?

Aha, googla litt :p. Er det Idoform du snakker om? :)

Det er mest sannsynlig forstoppelsen som forårsaket det. Jeg hadde så vondt en stund at jeg trodde svangerskapet var over. Laktulose må man ta noen dager før det fungerer. Jeg blandet det i et glass biola som jeg tok hver kveld i 1. Trimester. Sluttet rundt uke 14-15 da var det ikke et problem lenger. Laktulose fungerer!!
Sånn ellers; velg grovere brød og drikk myyyyye vann ;)

Lactulose! Kjøpes reseptfritt på apoteket. Husk å drikke mye npr du har tatt det så det ikke virker mot sin hensikt. Hjelper meg når det stopper opp :-) Ta det når du legger deg så er magen i gang dagen etterpå. Blir ikke løs i magen av det heller, det bare hjelper til så du får tømt deg :-)

Back
Topp