Tips mot bilsyke?

Dollface

Forumet er livet
VIP
Da er det altså konstantert at Tobias spyr HVER gang vi kjører til fØrsdal...

Merkelig nok spyr han kun når vi kjører til, men ikke hjem.. Det skal sies at veien er forferdelig svingete etter vi har passert Åmli, og for de lokalkjente så spydde han allerede på Tveit da vi kjørte dit første gangen [8|]

Jeg nekter å snu han, han spyr KUN når vi kjører oppover dalen der, aldri ellers, så jeg tester heller ut diverse kjærringråd eller bilsyketabletter før jeg går så drastisk til verk..
Såh..
Hva kan jeg gjøre neste gang vi skal oppover for at han ikke skal spy..

Jeg vet noen nevte dvd-spiller, men jeg føler kanskje det er litt overkill for en som ikke har fylt to år ennå [:D]

De selger jo sea-band til unger og, mener jeg..
Kanskje de funker på det, for de funker IKKE mot svangerskapskvalme.. [8D]

Huff da..Har desverre ingen råd snuppa..

Håper du får noen gode råd av alle disse kloke snuppene her [:D]

ORIGINAL: Almyrida81

Er det sånn som er lett å ta av, for Tobias er litt sånn anti-ting som sitter fast på kroppen, han har løpt rundt barbeint hele helga for han nekta å ha på sokker [8|]

Signera den! [;)]

Men vanlege reisesjuketabelettar, funka ikkje det? Eg hadde iallefall god hjelp i det [:)]

ORIGINAL: Dollface™

Er det sånn som er lett å ta av, for Tobias er litt sånn anti-ting som sitter fast på kroppen, han har løpt rundt barbeint hele helga for han nekta å ha på sokker [8|]

Ja, det er bare et strikk liksom, som skal henge rundt håndleddet.. Så det går nok greit å få det av tenker jeg..

Ja, det er bare et strikk liksom, som skal henge rundt håndleddet.. Så det går nok greit å få det av tenker jeg..

Får man kjøpt det på helsekost?
Apotek?
Er jo verd et forsøk...

Uff kjenner til det problemet der ja...[&:]Robin spyr også nesten alltid når vi kjører bil,men så og si uten unntak i bilen til svigermor.(men hun har "go`lukt" i bilen,han blir som regel stappa med is,saft,kaker etc hos henne og hun kunne vel strengt tatt tatt svinger og rundkjøringer litt penere...[8D])
Vi har funnet ut at retningen han sitter har ingenting å si,han spyr bakovervendt og forovervendt.Så nå sitter han kun bakovervendt.
Har vel ingen supredupre gode råd egentlig,vi bare passer på at han ikke har spist eller drukket noe særlig før vi kjører,aldri drukket noe annet enn vann,aldri har noen form for "go`lukt" i bilen,har det luftig i bilen og kjører pent.Idag har vi kjørt i morfars fra Lørenskog til Fredrikstad og tilbake,uten antydning til bilsyke,så tipper at lukt vs ingen lukt,null inntak av sukker + kjørestil har mye å si...!

Jeg har samlet alle tips jeg har kommet over her:

http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/08/bilsyke-barn.html

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Jeg har samlet alle tips jeg har kommet over her:

http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/08/bilsyke-barn.html

Takker og neier [:)]

Har forresten hørt at plaster i kryss over navlen skal funke, men jeg glemte å kjøpe det før vi dro oppover (håpet vel at han ikke skulle spy denne gangen siden det var jeg som kjørte [8D])..

Da blir det seaband neste gang [:)]

sunniva er sånn.Har prøvd alt mulig, dvd spiller og alt annet. Selv om jeg setter henne sovende i stolen og hun sover videre så våkner hun og spyr etter en stund. Vi har måtte snudd setet dersverre[:'(] (og da har hun sluttet)

Sise grønne epler før eller under bilturen er et kjerringråd som skal virke.. pga syren som er i de, vil det motvirke kvalme.

Ellers så er Postafen reisesyketabletter kjempe gode, vet ikke om de kan gis til barn, men det vet de på apoteket[:)]

ORIGINAL: lille iskaffe

sunniva er sånn.Har prøvd alt mulig, dvd spiller og alt annet. Selv om jeg setter henne sovende i stolen og hun sover videre så våkner hun og spyr etter en stund. Vi har måtte snudd setet dersverre[:'(] (og da har hun sluttet)

hadde det vært HVER gang vi var ute og kjørte, så måtte jeg nok til slutt gjøre det jeg også, men vi kjører utrolig mye bil (er i krsand annahver helg omtrent), og det er kun når vi kjører til svigers han spyr..

ORIGINAL: MarcElia

Ta fly? Tog? Båt? [:D]

det er faktisk flyplass der oppe [8D]  må chartre et lite fly da.. hihi..

ORIGINAL: MarcElia

Ta fly? Tog? Båt? [:D]

det er faktisk flyplass der oppe [8D]  må chartre et lite fly da.. hihi..

Da har du planen klar neste gang! [:D]

ikke gi gutten  melk, sjokolade, egg,   mat med disse ingrediensene

eller ikke kjøre den veien,

ORIGINAL: noffeline

ikke gi gutten  melk, sjokolade, egg,   mat med disse ingrediensene

eller ikke kjøre den veien,

tror omveien vil ta et par, tre dager [8D]

Tror sea-band selges både på helsekost og på apotek.. [:)]

ORIGINAL: Suppadura

Emil spyr og så å si hver gang vi kjører lengre turer. Jeg snur han jo ikke av den grunn, vil heller ha en spyende unge enn en lam unge!
Men som blir sagt her, inntak før turen har en del å si.. Iallefall med tanke på hva en vil tørke.....!

På fredag ble det nydelig anrettet fiskekake, godt mikset med ris og banan [8D]

Back
Topp