Tips mot bananfluer

Nozy Rosie

Forumet er livet
Da var sesongen for bananfluer her igjen.. [:'(]

Var det 50/50 med eddik og zalo som funker?
Noen som evt har andre gode forslag? [:)]

jeg har en kompis som jobber med sånn skadedyr ting og da jeg var invandert av de sa han:

Ut med søppel hele tiden eller dekk det til så de ikke legger egg (ei flue legger 100 egg om dagen)
ikke ha smuler og lignende tilgjenglig
oppbevar brødet i kjøleskapet eller helt tett brødboks

ta saft i en bolle med 1 dråpe zalo (da forsvinner sukker hinna som de lander på) evt edikk med en dråpe zalo i.
Men all mat må vekk!!

ORIGINAL: Tinha

jeg har en kompis som jobber med sånn skadedyr ting og da jeg var invandert av de sa han:

Ut med søppel hele tiden eller dekk det til så de ikke legger egg (ei flue legger 100 egg om dagen)
ikke ha smuler og lignende tilgjenglig
oppbevar brødet i kjøleskapet eller helt tett brødboks

ta saft i en bolle med 1 dråpe zalo (da forsvinner sukker hinna som de lander på) evt edikk med en dråpe zalo i.
Men all mat må vekk!!

Tusen takk for tips! [:)]
Har heldigvis ikke noe mat liggende nå, men fant en pose med en eller annen frukt som har blitt glemt bort, og den var årsaken til invasjonen her.. [:'(]

På Rimi butikken hos oss har de et par sånne brune små flasker, ved frukt avdelingen. Står banan fluer på den og den er dansk (dansk skrift).
De er like store som Dentanox flaskene som brukes i gummen/tenna på babyn.

Lurer på hvor de er kjøpt[8|] sett at de har vært fulle av bananfluer, så noe virkning måtte de jo hatt.

ORIGINAL: *Prinsessa

På Rimi butikken hos oss har de et par sånne brune små flasker, ved frukt avdelingen. Står banan fluer på den og den er dansk (dansk skrift).

Lurer på hvor de er kjøpt[8|] sett at de har vært fulle av bananfluer, så noe virkning måtte de jo hatt.

Åh, det har jeg aldri sett!
Har en Rimi-butikk 200 meter fra huset her, så jeg skal jammen sjekke der neste gang jeg er innom! Og har de også sånne flasker, skal jeg spørre hvor de har fått tak i det! [:)]

ORIGINAL: Lissyjane

Hell ublandet saft i skåler og sett noen rundt på kjøkkenet! Da faller de oppi og drukner! MUHAHAHAHAHAHA!

antisimex selger sånne flasker men vet ikke om de gjør det til privatpersoner.. Husk zalo oppi ellers vil saften bare tiltrekke seg flere for de klarer å lande på sånn tynne sukkerhinner (har gått i fella selv) MEN bare en liten dråpe ellers viker de unna

ORIGINAL: Nozy Rosie

ORIGINAL: *Prinsessa

Åh, det har jeg aldri sett!
Har en Rimi-butikk 200 meter fra huset her, så jeg skal jammen sjekke der neste gang jeg er innom! Og har de også sånne flasker, skal jeg spørre hvor de har fått tak i det! [:)]

Ja det må du.jeg glemmer det hver gang jeg er der. men er ikke så plaga lenger.
også bruker vi mest kiwi, men der har jeg  aldri sett de.

bare tilfeldig at jeg så det sto stripsa fast ei sånn litta brun flaske oppi frukta[8D] måtte jo sjekke nærmere og der surra det fluer.

Jeg pleier å ta de med støvsugeren jeg, funker det og.

Og husk å nynne på Ghostbusters-melodien[;)]

Sett svovelen på fyrstikken med hodet ned i potteplantene da dør de

Ja eddik og zalo sverger jeg til
Ellers har jeg hørt : putt bananskall inn i en plastikkpose, knyt igjen, stikk små huller i den. a kommer fluene seg inn men ikke ut, og så kaster du bare hele posen etterpå.. Aldri prøvd, men hørt den er effektiv

ORIGINAL: tutekoppen

Sett svovelen på fyrstikken med hodet ned i potteplantene da dør de

DET skal jeg prøve! For de kom inn med en plante jeg kjøpte [&:] Kjøpte forresten også en mynteplante som viste seg å være full av bladlusegg.... Det var så irriterende! [&:]

sånn som andre har sagt, ut med boss og mat må ikke ligge fremme..støvsug de du får tak i, kjøp sånn innsektspray som du får kjøpt i dagligvare, spray all over og la det virke i 15 min (?) og ta deg en tur ut og trekk frisk luft..når du går inn igjen lufter du skikkelig ut, funker værtfall her [:)]

Back
Topp