Tips mot øreverk

Alvea

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Jeg har blitt forkjøla og kjenner øreverken blir vondere og vondere for hver time som går.. Noen som har noen tips til noe som lindrer? Er i tillegg høygravid med termin om 10 dager, så orker ikke dette i tillegg :arghh:

Jeg er gravid selv ikke høygravid før om noen dager, men ja ligger med forkjølelse og vindt i øreganger og bihuler. Jeg koker vann og blander i havsalt og avkjøler det til rom temperatur og bruker horn og renser bihulene minst tre ganger i døgnet. Bruker selvfølgelig Paracet også fordi hodet er vondt av og på, så damper jeg ansiktet over kjele med eucolyptus en til to ganger. Også har jeg blandet en olje med mandelolje lavendel og peppermynte som jeg smører i ørene med finger, rundt ørene og rundt på bihulene, løpet av tre dager er det stor forandring på meg. jeg må fortsatt sove med hodet høyt, men ja bedre dette enn å måtte bli liggende lenge. Vil bli frisk før fødsel.

Q tips med matolje på, smør det godt inni øret :)

Q tips med matolje på, smør det godt inni øret :)
Jeg ville unngått q-tipsen da dytter ørevoks inn i øret. Men olje er bra, hvertfall for ørevoks!:) så få samboer eller noen andre til å hjelpe deg med å helle litt inn i hver øre og la det virke litt. Eventuelt kjøp pipette på apoteket så kan du gjøre det selv :)

Jeg ville ungått åputte olje og annet i øret, det er hvertfall beskjeden vi har fått fra spesialister

Jeg ville unngått q-tipsen da dytter ørevoks inn i øret. Men olje er bra, hvertfall for ørevoks!:) så få samboer eller noen andre til å hjelpe deg med å helle litt inn i hver øre og la det virke litt. Eventuelt kjøp pipette på apoteket så kan du gjøre det selv :)
Etter 18 år med ørebarn er det dette som har fungert best her, trommehinna mykner litt å det blir ikke sånn press i ører.

Nesespray er det som gjør at du blir frisk. Paracet kan lindre der og da, men vil ikke fikse opp i noe. God bedring!

Husket jeg fikk nonstop når jeg var liten og hadde vondt i øret, tror det kanskje er mer tyggingen av nonstop som hjalp og ikke sjokoladen :hilarious:

Allergimedisin kan også lindre symptomer.
Heve hodeenden på senga, f.eks pute under madrassen. God bedring! :)

Takker for mange tips! Heldigvis vært bedre i dag, så har holdt å ta nesespray for å løse litt opp :)

Legg en varmeflaske mot øret, det lindrer mye. Prøv ikke ligg flatt med hodet.
Stakkars deg. Ørevondt er grusomt ❤️

Back
Topp