Tips fra oss til september 2010-jentene

Det viktigste tipset jeg kan gi dere er å virkelig nyte og kose dere med babyene deres, tiden flyr fort av gårde[:)]

Så kjekke dere er september jenter :) dette er jo kjempe nyttig informasjon :)
Tusen takk skal dåke ha!

Tusen takk for tipset! For den har jo seperate kalesjer ogsa [:D][:D] Hadde heller ikke lyst til a bruke svin mye penger pa en sosken vogn, har tittet pa denne men MA HA LUFTHJUL, og nar denne har fatt det er det gull [:D]

Er jo litt stas a kjope ny vogn og [8D]

Et must:
- Mange gulpekluter
-mange smekker
- ull pledd
- ullbody og strømpebukser
- Hvis dere skal kjøpe vanlige strømpebukser er H&M str iallefall riktige. Slet med å få små nok strømpebukser i starten her og tassen var 50 cm og 3700g da han kom.
- Stor dypvogn, plass til voksende baby og sovepose.
- vippe stol
-krabbe teppe/baby gym
- amme innlegg i ull. Jeg hadde ikke mye melk, men merket fort at ulla måtte brukes. Gør vondt med betennelser og lite melk som han hjelpe til...

Mye brukt:
- har hatt vognunderstell til maxi cosien. Utrolig deilig når man skal en liten tur inn i butikken og babyen sover.
- tykk lue
-ullpysh fra name it, kjøpte en i 56 og nå må jeg nok legge den til side... Ellers bruker han nå str 74. Holder seg leeenge, og god og varm [:)]

Helt unødvendig:
- balja i stellekomoden sluttet jeg fort å bruke.. De vokser fort ifra den. Egentlig like greit med en vanlig kommode med stellepute oppå vil jeg tro...
- engangs ammeinnlegg

Det var det jeg kom på nå...

Et viktig tips jeg vil komme med.

Har du hatt/får du en tøff fødsel? Det blir nok isåfall det for din lille også, og jeg annbefaler å snakke med helsesøster om henvisning til manuell terapaut eller kiropraktor. Det er greit å ta en tur, for å oppdage når lille er 6-7 mnd at all skriking og tenners gnissel kunne kanskje vært unngått hvis noen hadde fortalt deg at barnet ditt har div låsninger i rygg/nakke etter en tøff fødsel, og trenger behandling er fryktelig kjedelig!

Min gutt gråt ikke, men lå alltid med hodet mot høyre. Uansett hva vi prøvde ville han ikke se mot venstre. Fikk annbefalt av min bror og dra til kiropraktor, og det viste seg at gutten hadde låsning i atlasvirvelen (den som fester skallen til ryggraden) og etter noen behandlinger begynte vi å føle at ting løsnet. Han kikket mot venstre, nesten så dette var blitt favoritt siden nå, og fikk til og med så regelmessig avføring at jeg nesten kunne stille klokka etter den[:D] Vi var heldige og dro tidlig.. gutten var vel ikke 3mnd engang?

Heller en gang for mye, enn en gang for lite. Har du ikke hatt tøff fødsel? Tenk på det likevel.. husk, det er trangt i magen vår, ting kan skje der inne også.

Helt unødvendig:
- balja i stellekomoden sluttet jeg fort å bruke.. De vokser fort ifra den. Egentlig like greit med en vanlig kommode med stellepute oppå vil jeg tro...
- engangs ammeinnlegg

ojojoj, hadde jeg ikke hatt dem vet jeg ikke hva jeg skulle ha gjordt. Jeg har skikkelig utdrivningsrefleks, så når det kommer melk, noe det gjør bare jeg tenker på å mate gutten min, spruter det.. hadde blitt et voldsomt søl om jeg ikke hadde hatt ammeinnlegg. Prøvde med kluter, men det trakk rett igjennom til tøyet. Ikke lekkert med store våte flekker. ikke særlig sundt heller, man kan lettere få betennelse mener jeg å huske.

Jeg vil si at for meg er engangs ammeinnlegg et MUST. Ulla bruker jeg utenpå der igjen på kalde vinterdager[:D]

takk for gode råd, gleeeeeeeder meg

Et lite tips bare. Om du (tror du) har bekkenløsning, så gå til legen og få de konstatert, for da får du gratis behandling hos fysioterapaut etterpå. [:D]

Back
Topp