Et viktig tips jeg vil komme med.
Har du hatt/får du en tøff fødsel? Det blir nok isåfall det for din lille også, og jeg annbefaler å snakke med helsesøster om henvisning til manuell terapaut eller kiropraktor. Det er greit å ta en tur, for å oppdage når lille er 6-7 mnd at all skriking og tenners gnissel kunne kanskje vært unngått hvis noen hadde fortalt deg at barnet ditt har div låsninger i rygg/nakke etter en tøff fødsel, og trenger behandling er fryktelig kjedelig!
Min gutt gråt ikke, men lå alltid med hodet mot høyre. Uansett hva vi prøvde ville han ikke se mot venstre. Fikk annbefalt av min bror og dra til kiropraktor, og det viste seg at gutten hadde låsning i atlasvirvelen (den som fester skallen til ryggraden) og etter noen behandlinger begynte vi å føle at ting løsnet. Han kikket mot venstre, nesten så dette var blitt favoritt siden nå, og fikk til og med så regelmessig avføring at jeg nesten kunne stille klokka etter den[:D] Vi var heldige og dro tidlig.. gutten var vel ikke 3mnd engang?
Heller en gang for mye, enn en gang for lite. Har du ikke hatt tøff fødsel? Tenk på det likevel.. husk, det er trangt i magen vår, ting kan skje der inne også.