tips for tette neser

guita

Forelsket i forumet
Forsto av tråden min i går at det er flere enn meg som sliter med tett nese/ bihuler. Så her er dagens tips:

I går eksperimenterte jeg litt for å finne en måte å bruke saltvann på som funker (spray gjør det ikke) for å unngå den vanlige nesesprayen. Prøvde først "nesehornsskylling", sånn teit greie man får kjøpt på apotek, men det var som vanlig bare ubehagelig og hjalp minimalt.

Så jeg tok saltvannet oppi et glass og dukket nesen under, tenkte jeg skulle late som om jeg "svømte" i det. Så prøvde jeg å "puste det inn" gjennom nesen. Først var det bare tett, men så fikk jeg den "deilige" saltvannssmaken ned i munnen - yes, det begynte å åpne seg! Og etterpå ble det faktisk helt åpent og virket som om hevelsen også gikk ned! Sov godt i natt, ja [:)]

Du trenger altså: Husholdningssalt uten jod, lunkent vann, måleskje (eller finn på nettet hvordan blandingen skal være), glass/bolle og litt pågangsmot. Verdt å prøve for dere andre som sliter! [:D]

Smart, men jeg tørr ikke puste inn jeg....Har litt vannskrekk, og hater tanken på å få vann i nesen.

Men har funnet mitt eget "kjærringråd". Jeg smører ett lag med mentolatum under nesen, og vips er det fri pasasje. Eller fikk egentlig rådet på bv da, så skal vel ikke ta på meg noen ære[8D][:D]

hehe, ja, ikke så behagelig, nei, men greit for meg så lenge det funker [;)]

Mentholatum kanskje, ja... prøvde med tigerbalsam, men det svei mer enn det åpnet [:D]

ORIGINAL: guita

hehe, ja, ikke så behagelig, nei, men greit for meg så lenge det funker [;)]

Mentholatum kanskje, ja... prøvde med tigerbalsam, men det svei mer enn det åpnet [:D]

Tigerbalsam klarer jeg ikke. Mentolatumen er mye mildere.

Jeg synest at det hjelper å ta litt vann på fingrene og vaske/fukte" nese med fingrene.

ORIGINAL: rocky87

Uuuhh.. får litt sånn panikk av å puste vann inn i nesa jeg[:-]

Haha [:D] Men ikke noe verre enn det nesehornet! Er man desperat nok gjør man hva som helst [;)]

her er det Otrivin for alt i verden (SMOOOOKK så åpnes det på et blunk), men ikke nå da, det blir saltvann nå gitt og det funker det også.

tørr ikke prøve alt det andre jeg[&:] og ikke føler jeg for å prøve noe nytt heller om jeg har noe som virker[;)]

ORIGINAL: Lois Lane

Smart, men jeg tørr ikke puste inn jeg....Har litt vannskrekk, og hater tanken på å få vann i nesen.

Men har funnet mitt eget "kjærringråd". Jeg smører ett lag med mentolatum under nesen, og vips er det fri pasasje. Eller fikk egentlig rådet på bv da, så skal vel ikke ta på meg noen ære[8D][:D]

Det bruker jeg...
Og på jentene når de har vært tett eller tette i bringa og sliter med pusten[:)]

ORIGINAL: undrendeigjen

ORIGINAL: Lois Lane

Det bruker jeg...
Og på jentene når de har vært tett eller tette i bringa og sliter med pusten[:)]

Jeg har skrevet det ned bak øret det med å ha det på bringa. En her på bv pleide å smøre det under føttene til datteren når hun var syk. Kan jo ikke skade å prøve da[:D]

Back
Topp