Ylvemamma
Flørter med forumet
Her en dag forsvant plutselig kvalmen min. Ble selvfølgelig kjempestresset og begynte å lure på om det kunne bety at det hadde skjedd noe med lille spire. Så jeg vred hjernen for å komme på hva annet det kunne være. Så kom jeg på at jeg hadde begynt å ta magnesiumtiskudd et par dager tidligere. Så jeg googlet og googlet. Og fant ut at for mange hjelper magnesiumtilskudd godt på kvalmen!
Og ikke bare det, men fant noen artikkler om at magnesium kan forebygge bekkenløsning også!
Stor lykke, jeg var hardt plaget av begge deler forrige svangerskap!
Desverre glemte jeg å lagre sidene med infoen, men de som ikke er klare for å ta meg på ordet får heller lete litt selv :) Magnesium er uansett vannløslig, og ikke farlig å ta større doser av, så lenge leveren fungerer som den skal.
Jeg tar to om morgnen og to om kvenden (dobbelte av anbef. dagsdose på boksen), og er mye mindre kvalm nå! Kaster fremdeles opp hver dag, er er mye mindre kvalm mellom.
Verdt et forsøk?
Og ikke bare det, men fant noen artikkler om at magnesium kan forebygge bekkenløsning også!
Stor lykke, jeg var hardt plaget av begge deler forrige svangerskap!
Desverre glemte jeg å lagre sidene med infoen, men de som ikke er klare for å ta meg på ordet får heller lete litt selv :) Magnesium er uansett vannløslig, og ikke farlig å ta større doser av, så lenge leveren fungerer som den skal.
Jeg tar to om morgnen og to om kvenden (dobbelte av anbef. dagsdose på boksen), og er mye mindre kvalm nå! Kaster fremdeles opp hver dag, er er mye mindre kvalm mellom.
Verdt et forsøk?
Hjelper også mot krampe i føtter og søvn, blir mer avslappet om natten! :) Men jeg tar 1 morgen og 2 kveld.. Funker bra på meg! :)
Og er mindre kvalm med magnesium enn uten.. Prøvde ett par dager uten var helt grusomt.. hehe! Har snakka med fagfolk, og magnesium er absolutt bra for meg.. :) SÅ enig!! ANBEFALES