Tips for å starte fødsel

Snupz

Glad i forumet
Dette er prøvd i tidligere svangerskap:
Sex - prøvd Masse. Bare tull.
Modningsakupunktur - prøvd. Bare tull.
Stimulering av brystvorter - prøvd. Bare tull.
lakserolje - prøvd. Fikk ikke diaré en gang..

Prøver bringebærbladte nå. Har mer kynnere men kjenner lite ellers....

noen tips?

og før noen starter en diskusjon om at de kommer når de er klare, mine blir ikke klare. Hele slekta har det sånn. Gikk 16 dager over sist... Orker ikke d igjen.. Stor baby og dramatisk fødsel.. :(
 
Gå en lang tur (hvis du ikke er så uheldig å ha fått bekkenløsning) tror egentlig ikke noen av kjerringrådene hjelper. Hadde sex i går her og, ikke så mye som en eneste kynner engang :p
 
Prøvd tur også. Har samtale om igangsetting på sykehuset. Må bare grine meg til det antar jeg. Alle kjerringråd kam sikkert funke om man er moden, men jeg blir jo ikke moden... Aaaaarrrrg!!!
 
Jeg tok sånn bringebærblad-greier, spiste kanel, hoppet tau, hadde sex, trappevask, stripping av jordmor, lange gåturer. Ingenting virket her.. 14 dager over tiden.
Gidder ikke engang å prøve denne gangen. Ble bare mer utolmodig;) Lykke til!! :)
 
Jeg har tro på at jevnlig stimulering av brystvortene og orgasme funker for å modnes :)
Men da mener jeg jevnlig og helst daglig over tid!

Om det får fødselen igang vet jeg ikke, men tror absolutt mann kan modnes av det!! :)
Det funker her i hvert fall :D
 
Jeg tror sex hjelper hvis man har det jevnlig og minst en gang om dagen :p overbevist om at det funket for meg de to forrige gangene iværtfall ;)
 
Min erfaring er at sex kombinert med massasjeolje, det funker!! Har bare et barn fra før så kan jo ikke bygge på noe empiri sånnsett, men har virkelig planer om å prøve det igjen dagen jeg bikker 37uker :)

Skulle bare få en massasje egentlig, men en ting ledet til en annen, og 10 min etterpå startet riene. De dabbet av ut over natten, men vi fant ut at vi skulle prøve på ny dagen etterpå for å se om det var det som gjorde det, og da startet det igjen og gav seg ikke før han var ute! :D

Og hvis du skulle finne på å teste ut dette lille trikset, så gi oss en tilbakemelding på om det fungerer/ikke fungerer!! :p
 
Dette er prøvd i tidligere svangerskap:
Sex - prøvd Masse. Bare tull.
Modningsakupunktur - prøvd. Bare tull.
Stimulering av brystvorter - prøvd. Bare tull.
lakserolje - prøvd. Fikk ikke diaré en gang..

Prøver bringebærbladte nå. Har mer kynnere men kjenner lite ellers....

noen tips?

og før noen starter en diskusjon om at de kommer når de er klare, mine blir ikke klare. Hele slekta har det sånn. Gikk 16 dager over sist... Orker ikke d igjen.. Stor baby og dramatisk fødsel.. :(

Så kjedelig at det er sånn. Ble du satt i gang sist, da eller?

Jeg tror egentlig litt på sex uten at jeg kan si det har funket for sikkert ;) ellers tror jnokon at jeg ikke kommer til å prøve så mange kjerringråd selv, har to fra før og planlegger å slappe mest mulig av frem mot termin og fødsel ;)
 
Blander meg inn her for jeg syns det er så interessant...

Jeg er tredjegangs nå, men med de to andre prøvde jeg ut mye rart...

Har tatt bringebærbladkapsler alle tre gangene nå. Men å begynne de siste ukene før termin har visst ingenting for seg. En annen ting er at det hjelper ikke på å starte noen fødsel i det hele tatt. De hjelper på at fødselen skal gå lettere og at man ikke får så mye etterrier etter fødsel. Men man må ta flere kapsler om dagen. Bare te har ikke jeg stor tro på..

Sex hjelper bare på modning. Men det skal visst store mengder sæd og ofte sex før det hjelper noe særlig. Med nr 2 hadde vi oss mye, men da legen sjekket meg i uke 38 var jeg helt moden og hun sa at da kunne ikke sex hjelpe igang noen fødsel.

Stimulering av brystvorter hjelper ingenting hvis man ikke er moden fra før av har jeg hørt. Allikevel stimulerte jeg som fy sist gang etter at jeg visste at jeg var moden. Funket ingenting. Jeg tror det muligens kan hjelpe litt hvis man stimulerer de mens man har sånne maserier (tullerier som jeg kaller det) for å prøve å effektivisere de. Men som med mye annet er vi damer forskjellige, så det kommer an på hvor sensitive disse nippene er for at det i det hele tatt skal ha noen effekt.

Jeg ble også strippet to uker før termin sist gang. Endte bare med noen kynnere og ikke mer.

Jeg gikk så langt at jeg prøvde lakserolje for jeg var så desperat på å få gutten ut. Blandet lakserolje med biola og drakk på styrten. Hjalp ikke annet enn at jeg fikk renset tarmene og litt sterke tullerier en time samme natt. Prøvde en gang til to kvelder senere, men bare samme resultat.

Kan ikke helt skjønne det nå men jeg var veldig deprimert i slutten av forrige svangerskap, og det eneste som ville hjelpe var å få han ut. Så jeg fikk innvilget igangsettelse 6 dager før termin sist gang med at de tok vannet. Da hadde jeg 2-3 cm åpning allerede. Tror ikke de hadde gjort noe om jeg ikke hadde vært moden og hadde åpning.

Denne gangen gjør jeg fint lite enn å slappe av nå. Ingenting hjelper. Men disse maseriene/modningsriene irriterer meg. Har pågått mer eller mindre i sikkert 4-5 uker nå. Vet at andre- og tredjegangs kan ha det lenge før noe skjer. Kan til og med ha noe åpning i flere uker før ting kommer ordentlig i gang.

Og det at det sies at babyene kommer når de er klare er bare tull etter min mening. De er klare fra uke 38 hvis de har lagt til rette og begynt å feste seg. Det er kroppen vår som ikke kommer igang.

Dette ble litt langt :p
 
Det beste tipset må være å slappe av!!!

Jeg venter mitt 1. barn og lever i tro at kjerringrådene kan funke på meg, haha.

Mao :
modningsakupunktur, bringerbærblad kapsler og Rikshospitalets-metode.... (Sex)

Når terminen har kommet skal jeg prøøøøøve å slappe av! Må vel gå overtid uansett.

Er ikke det typisk at fødselen begynner når man har gitt opp!??

Ups, ingen gode tips dessverre!!
 
Jeg har faktisk mest kynnere når jeg slapper av, så det er sikkert noe med det!! :)
Nå ligger jeg i badekarret hver kveld og bare tar det easy :D
 
I første svangerskap gikk vannet morgenen etter at jeg hadde gått lang tur , og løpt trappa opp til annen etage opp og ned 30-40 ganger.... ( var litt lei ....;) ) .. Om dette hadde noe med at fødselen startet vet jeg ikke men tror jeg prøver igjen litt nærmere termin sånn for sikkerhets skyld.....;)
 
Jeg tror ingen tips hjelper jeg.. Barnet kommer når det kommer! Spar kreftene istedenfor å stresse så himla mye er mitt råd. Jeg tror på tilfeldigheter.

kan legge til at at jeg fødte sist gang to dager før termin, uten å gjøre noe :)
 
Sniker litt... :p

Jeg vil si jeg klarte å sette i gang fødselen sist..
Tok noen timer.. Men så ble det action! :p jeg tok "mye" avføringsmiddel.. Forskjellige typer,med noen timers mellom rom.. ;) (fulgte det som sto på pakka da :p men på tre forskjellige typer) sprang til slutt att og fram på do.. Og når det roa seg prøvde jeg stimulere brystvortene, og ja! To timer etter jeg hadde gjort det siste kom riene for fullt! Snuppa mi kom til verden ca 2-3 timer etter riene starta ;) 5 dager før termin.

De lo godt av meg på fødestua når jeg ringte de.. "Jaja! Du trenger ikke få klyster av oss når du kommer opp nå" :p
 
Ved forrige svangerskap prøvde jeg ikke noe egentlig og tulla kom 4 dager før termin. Riktignok vaska jeg vinduer og gulv to dager før hun ble født, men er jo vanskelig¨å si om det hadde noen effekt eller bare var tilfeldigheter:) Tror ikke jeg skal gjøre noe spesielt denne gangen heller, bare slappe av og vente:)
 
Jeg prøvde å ta en t-skje kanel også flytta jeg i ukene føre fødselen, så det var vasking osv...hadde sikkert noe å si det..

Jeg fødte fire dager føre termin ;-)
 
Sniker litt... :p

Jeg vil si jeg klarte å sette i gang fødselen sist..
Tok noen timer.. Men så ble det action! :p jeg tok "mye" avføringsmiddel.. Forskjellige typer,med noen timers mellom rom.. ;) (fulgte det som sto på pakka da :p men på tre forskjellige typer) sprang til slutt att og fram på do.. Og når det roa seg prøvde jeg stimulere brystvortene, og ja! To timer etter jeg hadde gjort det siste kom riene for fullt! Snuppa mi kom til verden ca 2-3 timer etter riene starta ;) 5 dager før termin.

De lo godt av meg på fødestua når jeg ringte de.. "Jaja! Du trenger ikke få klyster av oss når du kommer opp nå" :p
hørtes jo kjempesunt ut liksom... :eek:
 
i én anbefalt dose ja...
(og man må ikke, det er mer for egen "velvære")

Det var derfor jeg skrev må i hermetegn... Men fødselen blir jo som regel bedre om man har fått tømt tarmene. Da kan man unngå en del unødvendig smerte ;)
Men nå fortaldte jeg bare hva jeg gjorde... ;)
 
Back
Topp