Tips for å bli gravid

Helleoglykke

Flørter med forumet
Hei.. Vi har vært prøvere nå i 6mnd uten å lykkes.. Har noen tips, råd eller kjerringråd for å bli gravid?

Er det verdt å kjøpe fertilitetsmonitor ?

Hei.. Vi har vært prøvere nå i 6mnd uten å lykkes.. Har noen tips, råd eller kjerringråd for å bli gravid?

Er det verdt å kjøpe fertilitetsmonitor ?
Det kommer helt an på. Noen liker monitor andre misliker det. Jeg bruker CB advanced feritilitetsmonitor som er kjøpt brukt på Finn. Synes ikke den er verdt nypris. Testpinnene er også dyre og man har et satt testtidspunkt så man kan ikke teste utenom denne tiden. Har man uregelmessige sykluser er den noe vrien i bruk og hvis man er gravid så må man vente en god stund før monitoren tillater at man tester etter graviditet så den har absolutt sine pros og cons. Man kan også kun ta den i bruk de første fire dagene av en syklus. For min egen del liker jeg godt å bruke monitor men som sagt det er veldig individuelt. Det finnes også andre monitorer som er enklere og mer avanserte i bruk :)

Myo-inositol, Concieve Plus og melatonin. Jeg ble gravid den måneden jeg startet med melatonin i PP7 (god forskning rundt dette og fertilitet), og 6 uker etter oppstart med myo-in. :love2 Kan ikke si med sikkerhet hva som gjorde utslaget, men det er enkle ting å gjøre som ikke skader å prøve, i hvert fall. :joyful: Tok 0,3 mg flytende melatonin før EL, og 1 mg etter.

Myo-inositol, Concieve Plus og melatonin. Jeg ble gravid den måneden jeg startet med melatonin i PP7 (god forskning rundt dette og fertilitet), og 6 uker etter oppstart med myo-in. :love2 Kan ikke si med sikkerhet hva som gjorde utslaget, men det er enkle ting å gjøre som ikke skader å prøve, i hvert fall. :joyful: Tok 0,3 mg flytende melatonin før EL, og 1 mg etter.
Melatonin of fertilitet har jeg aldri hørt om før! Er det sånn typ sovemedisin? Må lese meg opp på det kjente jeg!! Begynt på myo-in for 3 uker siden selv, så skal kanskje prøve. Men blir du veldig trøtt da?

Sniker! Spennende ift melatonin. Kan du si hvilken type? Hvor kjøpte du? :)

Melatonin of fertilitet har jeg aldri hørt om før! Er det sånn typ sovemedisin? Må lese meg opp på det kjente jeg!! Begynt på myo-in for 3 uker siden selv, så skal kanskje prøve. Men blir du veldig trøtt da?
Var ei som nevnte det i IKM uke 29-gruppen, og måtte sjekke det ute. Ligger en del forskning ute på PubMed bl.a. Kan hjelpe med implantasjon, og fungerer også som en antioksidant (mot inflammasjon etc.) Melatonin er søvnhormonet, ja. :joyful: Tar en liten dose en times tid før jeg skal sove. Blir ikke stuptrøtt nødvendigvis, men det har gjort at jeg sovner fortere. :happy:

Sniker! Spennende ift melatonin. Kan du si hvilken type? Hvor kjøpte du? :)
Husker ikke nøyaktig hvor, men på en helsekostbutikk på nett. :joyful: Aner ikke hvilken som ev. er best osv, men denne har hvertfall funket for meg. :happy:

Vedlegg

• IMG_0024.jpeg
    IMG_0024.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 32
Back
Topp